مجله آگما

آشنایی با پمپ دیافراگمی پمکار

پمپ دیافراگم آلومینیوم

پمپ دیافراگمی پمکار از برند های معروف و محبوب ترکیه ای بوده که در ایران نیز به واسطه کیفیت قابل قبول و ویژگی های منحصر به فرد طرفداران  خاص خود را دارد. شما می توانید پمپ های دیافراگمی از برند پمکار را از سایت آریا گشتاور مانا خریداری کنید.

"<yoastmark

پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی پمکار در سایزهای مختلفی از جمله 1.4، ¼، 3/8، ½، 1، 1.1/2، 2 و 3 اینچ موجود هستند. البته امکان دارد نمونه‌ های بزرگتر پمپ دیافراگم را نیز پیدا کنید. دبی پمپ های دیافراگمی حداقل 15 تا 888 لیتر در دقیقه بوده و حداکثر فشار کاری آن ها 7 بار می باشد.  پمپ دیافراگمی بادی آببند مکانیکی نداشته بنابراین در پمپ  بادی امکان نشتی وجود ندارد. این موضوع را می توان از مهمترین مزیت پمپ دیافراگمی پنوماتیک دانست بنابراین برای پمپاژ مایعات گران قیمت قابل اشتعال و سمی می توان از آن استفاده کرد. قیمت پمپ دیافراگمی کوچک به واسطه کاربردی که دارد مقرون به صرفه است.

خرید پمپ دیافراگم

خرید پمپ دیافراگم

کاربرد پمپ دیافراگمی پمکار

پمپ دیافراگمی کاربرد بسیار زیادی دارد و در صنایع به عنوان دستگاهی برای پمپاژ انواع مواد استفاده می شود. به عنوان مثال در صنایع دارویی و غذایی برای پمپاژ انواع شکلات، سس، مربا و اسید و باز، الکل و حلال و … استفاده می شود. در صنعت تولید رنگ نیز از پمپ دیافراگمی استفاده می شود و در صنایع رنگ برای پمپاز انواع چسب و جوهر، رنگ ها و حلال و رزین و..‌  و در صنایع آب و فاضلاب نیز برای جابجایی اسید و پمپاژ لجن کاربرد دارد. از پمپ دیافراگمی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی  به منظور پمپاژ انواع نفت و گاز و سیالات قابل اشتعال و انفجار و اسید ها از جمله اسید سولفوریک، اسید نیتریک و روغن صنعتی از مخزن ها استفاده می شود.

عملکرد پمپ‌دیافراگمی 

پمپ دیافراگمی که با نام پمپ غشایی نیز شناخته می شود به واسطه حرکت رفت و برگشتی  دیافراگم انتقال سیال انجام می شود.

پمپ های پنوماتیک دیافراگمی دو لاستیک یا دیافراگم دارند که با توجه به جنس دیافراگم در بعضی مدل ها دیافراگم ها به شکل دوبل هستند. در پمپ دیافراگمی پمکار دو دیافراگم ثانویه و دیافراگم اولیه وجود دارد و با متصل کردن شیلنگ های فشرده می توان پمپ را فعال کرد. هوای فشرده شده توسط شیر کنترل به پشت یک دیافراگم وارد شده و هوای جمع شده در پشت دیافراگم دیگر تخلیه می شود. این عمل ورود و تخلیه هوا در پشت صفحات باعث حرکت و جابجایی دیافراگم و درنتیجه مکش و انتقال سیال می شود.

در هر بار حرکت دیافراگم سیال در یک سیمت دیافراگم جمع شده و سیال موجود در سمت دیافراگم دیگر با فشار پمپاژ می شود. همچینین در این پمپ از چهار عدد شیر یکطرفه توپی و یا دریچه ای استفاده شده که این شیرها به صورت ضربدری باز و بسته شده و مانع از برگشت سیال می شود. جریان ورودی و خروجی پمپ دیافراگمی به دلیل حرکت رفت و برگشتی دیافراگم به صورت پالس یا نوسانی بوده و زمانی که به جریان یکنواخت نیاز باشد می توان در خروجی پمپ از پالسیشن دمپر یا منبع انبساط کمک گرفت.

پمپ دیافراگمی چیست ؟

همانطور که از نام پمپ دیافراگمی مشخص است بر پایه حرکت دیافراگم عمل می کند. این نوع پمپ ها شیر یک طرفه دارند و با حرکت به سمت عقب و مکش از ورودی مواد را به داخل می کشند و اقدام به بستن شیر یکطرفه خروجی می کنند. در مرحله بعد با معکوس عمل کردن سوپاپ و حرکت به سمت جلو دیافراگم مواد به بیرون هدایت می شود. پمپ دیافراگمی به صورت پنوماتیکی، برقی و دستی کار کرده و جنس بدنه پمپ دیافراگمی پمکار از چدن، آلومینیوم و فولاد، PVDF، PP، PTFE و استال بوده و جنس پمپ دیافراگمی سانتروپن، نئوپرن، تفلون، هیترول، ویتون و نیتریل است.

انواع پمپ دیافراگمی از برند پمکار 

پمپ دیافراگمی پمکار مدل های بسیار متنوعی دارد و در مدل های (”PK 01 (1/4، PK05 (1/2”)، PK10(1”)، PK15(1.1/2”)، PK20(2”)، PK30(3”) تولید می شود که حداکثر فشار خروجی این پمپ 7 بار بوده و دبی خروجی، عمق مکش، حداکثر اندازه ذرات قابل انتقال و دمای قابل تحمل این پمپ با توجه به سایز و متریال بدنه و دیافراگم مشخص می شود

"<yoastmark

جمع بندی 

می‌ توانید برای کاهش صدای پمپ های دیافراگمی در مسیر هوای ورودی از فیلتر کاهش صدا استفاده نمایید. پمپ های دیافراگمی پنوماتیک وزن بسیار کمی داشته و می‌ تواند قابل حمل و پرتابل باشد. در پمپ‌های دیافراگمی توسط نشیمنگاه یا سیت عمل آب بندی شیر ها انجام می گیرد. پمپ دیافراگمی پمکار در صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد زیادی دارد و برای پمپاژ انواع مواد شوینده، صابون و شامپو قابل استفاده است.

محصولات مرتبط:

پمپ دیافراگمی فلویمک (Fluimac)

پمپ دیافراگمی دیا (Dia)

مقالات مرتبط:

با لوب پمپ ییلدیز تمام نیازهای پمپاژ صنعت خود را رفع کنید

آشنایی با انواع پمپ دیافراگمی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.