مجله آگما

با لوب پمپ ییلدیز تمام نیازهای پمپاژ صنعت خود را رفع کنید

لوب پمپ ییلدیز

لوب پمپ ها بخش بسیار مهمی از صنایع مختلف در سراسر جهان هستند. حرکت مایعات در این پمپ های جابجایی مثبت، به واسطه چرخش لوب ها حول محورهای موازی بدنه، صورت می گیرد. لوب پمپ ها برای انواع صنایع مانند کاغذسازی، مواد شیمیایی، مواد غذایی، آشامیدنی و همچنین دارویی و بهداشتی فوایدی دارند. شما برای تمام نیازهای صنعتی بزرگ و کوچک خود، می توانید از این نوع پمپ استفاده کنید. کمپانی ییلدیز، یکی از برندهای معروف ترکیه در زمینه تولید انواع پمپ در ایران می باشد. در این مقاله قصد داریم نگاه دقیق تری به لوب پمپ ییلدیز داشته باشیم.

دلیل استفاده از لوب پمپ های ییلدیز در صنایع مختلف چیست؟

این پمپ ها مزیت های بسیاری برای صنایع مختلف دارند. از جمله علل کاربرد گسترده آنها عبارتند از:

  • کارکرد مطمئن

سرعت کم این پمپ ها، از اصلی ترین دلایلی است که اغلب توسط اکثر صنایع انتخاب می شوند. اینها می توانند بین 20 تا 1200 دور در دقیقه کار کنند. بنابراین از حرکت آهسته مایعات و عدم تغییر قوام آنها اطمینان حاصل می شود.

  • حفظ قوام مایعات

این قطعه عملکرد بسیار قابل اطمینانی را در جهت حفاظت از حالت سیال انتقالی، ارائه می دهد. لوب پمپ ییلدیز قادر است بدون آسیب به ساختار مایع، آن را پمپاژ کند. همچنین بسته به ویسکوزیته مایع، این پمپ توانایی ایجاد فشار تا 12 بار را دارد.

  • تعمیر و نگهداری آسان

نگهداری از این پمپ ها با توجه به طراحی پوشش جلویی، آسان است. جهت تعمیر لوب‌پمپ، بدنه را می توان به راحتی باز کرد. سپس قطعات داخلی و مهر و موم ها را در عرض چند دقیقه تعویض نمود.

  • ساختار منحصر به فرد

ساختار لوب پمپ ها، دیگر مزیت آنها به شمار می آید. این پمپ ها توسط چرخ دنده های Timing هدایت می شوند. دنده های لوب در لوب پمپ ییلدیز  بر روی دو محور موازی در یک محفظه فولادی ضدزنگ قرار دارند. لوب ها با یک تلرانس معین و فاصله ثابت و کم از یکدیگر قرار داشته و به کمک چرخ دنده ها از تماس فیزیکی با یکدیگر و با سطح داخلی بدنه جلوگیری می کنند.

  • کاربرد گسترده

این قطعات در طیف گسترده ای از صنایع استفاده می شوند، از جمله:

  1. صنایع غذایی: شکلات، شربت، خامه، ملاس، کنسانتره گوجه فرنگی، روغن نباتی و روغن زیتون
  2. صنایع شیمیایی: دارو، شوینده، صابون، گلیسیرین، کرم های آرایشی و بهداشتی
  3. نفت و گاز: لجن های نفتی، نشت های دریایی، محصولات نفتی خام
  4. صنعت رنگ، خمیر، کاغذ، ژل و گریس

قیمت لوب پمپ های ییلدیز

لوب پمپ ییلدیز از چه متریالی ساخته می شود؟

بخش های مختلف این پمپ ها را از مواد متنوعی عرضه می کنند. انواع متریال اجزاء اساسی لوب پمپ های ییلدیز عبارتند از:

  • بدنه و روکش پمپ

کمپانی ییلدیز این قطعات لوب پمپ ها را از متریال فولاد ریخته گری و ریخته گری ضدزنگ AISI 316 ارائه می کند.

  • پوشش لوب ها

از جمله مواد مورد استفاده برای پوشش لوب ها شامل قالب فولادی و قالب ریخته گری ضدزنگ AISI 304/ 316 می باشد.

  • آب بندی

مهر و موم مکانیکی و lip seal از انواع آب بندی لوب پمپ های ییلدیز محسوب می شوند.

لوب پمپ ییلدیز

با توجه به نکات زیر بیشترین بهره را از عملکرد پمپ خود ببرید

لوب پمپ ها حجم مشخصی از سیال را برای هر چرخه عملیات تحویل می دهند. لغزش و سرعت چرخش لوب ها، دو عامل تعیین کننده برای مقدار سیال پمپاژ شده می باشند. همچنین ویسکوزیته سیال و توان نیروی محرکه انتخاب شده برای این پمپ بر فشار خروجی تاثیر مستقیم می گذارد. بیشتر این پمپ ها از گیربکس برای افزایش یا کاهش سرعت کار استفاده می کنند. برای محاسبه مقدار سیال پمپ شده در یک سرعت معین، منحنی پمپ را باید در نظر بگیرید. همچنین خرید پمپ باکیفیت از یک تامین کننده معتبر، بسیار اهمیت دارد. شرکت آریا گشتاور مانا از بزرگ ترین و معتبرترین عرضه کنندگان لوب پمپ ییلدیز در ایران است. شما می توانید قیمت پمپ‌لوب باکیفیت برند ییلدیز را در وبسایت این مجموعه مشاهده کنید.

نکات خرید لوب پمپ

جمع بندی

لوب پمپ ها از سودمندترین تجهیزات و قطعات صنایع مختلف به شمار می آیند. آنها قادرند سیالات حاوی ذرات جامد را به راحتی پمپاژ کند. از این رو برای انواع عملیات و مصارف بسیار کاربردی هستند. این دستگاه به صنعت شما کمک می کند موثرتر و کارآمدتر باشید. اگر قصد خرید لوب پمپ های ییلدیز را دارید، با کارشناسان آریا گشتاور مانا تماس بگیرید.

سوالات متدوال

لوب پمپ ییلدیز از چه موادی ساخته شده است؟

بسته به نوع کاربرد، جنس پمپ ییلدیز می تواند متفاوت باشد؛ از جمله مواد مورد استفاده در پمپ ییلدیز عبارتند از: فولاد ضد زنگ، الومینیوم، اهن ریختگی و پلاستیک

چگونه می توانم اندازه مناسب لوب پمپ ییلدیز را انتخاب کنم؟

از جمله عوامل انتخاب پمپ ییلدیز شامل: نیاز های ابیاری، فشار اب، مصرف انرژی و مشخصات فنی پمپ ییلدیز می شود که هنگام انتخاب پمپ ییلدیز باید به این موارد انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.