مجله آگما

مشخصات فنی پمپ ضد اسید موتوژن

پمپ ضد اسید موتوژن

پمپ ضد اسید موتوژن یکی محصولاتی است که با استفاده از پلیمر تقویت می شود. از این پمپ برای انتقال سیالات خورنده استفاده می کنند. همانطور که از نام پمپ ضد اسید مشخص است این محصول در برابر اسید مقاومت بسیار بالایی دارد. از این رو ضد خوردگی می باشد. این پمپ از نوع پمپ های سانتریفیوژ است و برای انتقال مواد خورنده مورد استفاده قرار می گیرد.پمپ های ضد اسید برای انتقال سیالات خورنده در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد هستند. همچنین انواع پمپ های ضد اسید عملکرد مختلفی در برابر خوردگی دارند. لذا برای انتخاب آن باید به ساختار و نوع سیالات شیمیایی توجه زیادی داشته باشید.

کاربرد بهترین پمپ ضد اسید موتوژن

پمپ های ضد اسید موتوژن از جمله محصولاتی می باشند که با الیاف عالی تقویت شده اند. از این رو از آن ها جهت انتقال سیالات شیمیایی استفاده می کنند. در واقع از پمپ های ضد اسید برای انتقال اسید ها، باز ها، حلال های شیمیایی و مواد خورنده بهره می گیرند. لذا کاربرد استفاده از پمپ های ضد اسید در صنایعی مانند اسید شویی و تصفیه آب و جهت پمپاژ آب دریا و غیره زیاد است. این پمپ های مقاوم در برابر اسید در شرایط خاص قابلیت فعالیت با مقاومت و استحکام بالا را دارند و به علت اینکه در آن ها در صد نشت اسید بسیار پایین است جهت انتقال سیالات مختلفی نظیر مواد معدنی و روغن ها هم بهره می گیرند. پمپ ضد اسید موتوژن دارای مزایایی نظیر شرایط نگهداری آسان، سرو صدای کم،‌ عدم نشتی سیال و طراحی ساده است.

پر کاربرد ترین پمپ برای انتقال مواد اسیدی

پر کاربرد ترین پمپ برای انتقال مواد اسیدی

اجزای تشکیل دهنده پمپ های ضد اسید موتوژن

در ساخت پمپ ضد اسید از متریال های مختلفی نظیر پلی پروپیلن، پی وی سی، تفلون، پلی اتیلن و PVDF (کاینار) استفاده می کنند. اجزای تشکیل دهنده پمپ های ضد اسید شامل محفظه، شافت، آب بند، یاتاقان و پروانه است. در جهت آب بندی پمپ های ضد اسید از اجزای ضد اسیدی مانند واشر و اورینگ های ضد خوردگی استفاده می شود تا در برابر مواد اسیدی مقاومت بالایی داشته باشند و مانع از نشت سیالات به بیرون شوند.

همچنین در پمپ ضد اسید موتوژن همه ی موادی که با سیالات در تماس هستند با استفاده از متریال هایی تولید شده‌اند که در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.  برای تولید بوش بر روی شافت که یکی از اجزای تشکیل دهنده پمپ های ضد اسید است از متریال هایی نظیر سرامیک استفاده می کنند‌. این نوع پمپ در حالت خشک عملکرد چندان خوبی ندارد. لذا نباید در این حالت استفاده شود.

مشخصات فنی پمپ های ضد اسید

مشخصات فنی پمپ های ضد اسید

مزایا و قیمت پمپ ضد اسید

از مزایای پمپ های ضد اسید می توانیم به این نکته اشاره کنیم که دارای طراحی منحصر به فرد هستند، همچنین قابلیت انتقال طیف وسیعی از مواد خورنده را دارند. دوام بسیار بالا یکی دیگر از مزایای پمپ ضد اسید موتوژن محسوب می شود. طراحی قابل اعتماد در جهت عدم نشتی مواد خورنده به بیرون از پمپ برای انتقال از مهم ترین مزایای آن است.

نگهداری و مونتاژ آسان و عدم تعمیر به اضافه نگهداری طولانی تر، استفاده از متریال های ضد خورنده و راندمان بالا از دیگر مزایای پمپ های ضد اسید به حساب می آید. این پمپ های پر کاربرد در صنایع با برق شهری سه فاز و تکفاز  استفاده می شوند. عوامل زیادی بر روی قیمت پمپ ضد اسید تاثیرات زیادی می گذارند. لذا عواملی نظیر نوع متریال، مقاومت و مشخصات فنی نظیر دبی و هد پمپ و توان الکتروموتور از جمله پارامتر های تاثیر گذار بر روی لیست قیمت پمپ ضد اسید هستند.

پمپ ضد اسید موتوژن

پمپ ضد اسید موتوژن

جمع بندی

پمپ های ضد اسید موتوژن از جمله محصولاتی محسوب می شوند که به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد خورنده جهت انتقال اسید، باز، مواد قلیایی و سایر مواد خورنده دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار پمپ های ضد اسید از اجزایی نظیر محفظه، شافت، آب بند، یاتاقان تولید می شود. تمام اجزای تشکیل دهنده پمپ های ضد اسید که با مواد اسیدی و خورنده در ارتباط هستند با استفاده از متریال هایی تولید شده اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی دارند. پمپ ضد اسید موتوژن از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است.

 

محصولات مرتبط:

پمپ سانتریفیوژ استیل لئو (Leo) سری XZS

پمپ گریز از مرکز پمپیران

مقالات مرتبط:

مشخصات پمپ های پلیمر (پمپ تفلونی)

خریدی مناسب با دانستن قیمت پمپ بشکه کش

بررسی انواع بلوئرهای صنعتی

عوامل موثر بر قیمت روتس بلوئر

قیمت موتور الکتروژن به چه عواملی بستگی دارد؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.