مجله آگما

بررسی انواع بلوئرهای صنعتی

بررسی انواع بلوئرهای صنعتی

در صنایع مختلف مطابق با اهدافی که دارند از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از تجهیزات اصلی صنایع که از آن در زمینه‌های گوناگونی استفاده می‌‎شود، دستگاه بلوئر است. به دلیل استفاده گسترده از بلوئرها، شرکت‌های مختلفی در زمینه طراحی و تولید آن‌ها فعالیت می‌کنند. امروزه انواع بلوئرهای صنعتی مختلفی تولید می‌شوند تا افراد بتوانند مطابق با هدفی که دارند یکی از انواع بلوئر را تهیه کرده و از آن استفاده کنند.

بلوئر صنعتی

اگر اطلاعات زیادی در مورد این تجهیزات ندارید جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که ما قصد داریم ضمن بررسی و توضیح کامل این دستگاه‌ها، انواع بلوئرهای صنعتی را نیز برای شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

بلوئر صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوئر صنعتی که با نام بلوئر هوا یا دمنده صنعتی هم شناخته می‌شود یکی از تجهیزاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه برای انتقال و جا به جایی جریان هوا (گاز) استفاده می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بلوئر صنعتی عملکرد دوگانه آن است. به طوری که هم کاربرد دمنده و هم مکندگی دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربرد بلوئرهای صنعتی دو چندان شود و افراد بتوانند با استفاده از آن هوا یا گازهای مختلف را از یک محیط دریافت کرده و به محیط دیگری انتقال دهند.

کاربرد بلوئرهای صنعتی

کاربرد بلوئرهای صنعتی بسیار زیاد بوده و از این دستگاه ها در صنایع مختلف مانند نساجی، پزشکی، بسته بندی، تولید مواد غذایی و آشامیدنی، کاغذ سازی و… استفاده می‌شود.

معرفی و بررسی انواع بلوئر صنعتی

همان طور که گفتیم امروزه انواع مختلفی از بلوئرهای صنعتی طراحی و تولید می‌شوند. هر کدام از این دستگاه‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و برای اهداف مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قبل از خرید دستگاه بلوئر صنعتی بایستی با انواع بلوئرهای صنعتی آشنا شده و ویژگی و کاربرد هر یک از آن‌ها را به خوبی بدانید تا بتوانید یک محصول مناسب با نیازهای خود تهیه کنید. از این جهت ما در ادامه به بررسی مهم‌تری و پرکاربردترین انواع بلوئرهای صنعتی پرداخته‌ایم.

معرفی و بررسی انواع بلوئر صنعتی

بلوئرهای سانتریفیوژی چه کاربردی دارند؟

بلوئرهای سانتریفیوژی یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. این دستگاه‌ها به دلیل برخورداری از ویژگی‌‎های متعدد، کاربردهای زیادی دارند. در ادامه لیستی از کاربردهای این دستگاه در صنایع مختلف را برای شما آماده کرده‌ایم.

صنعت پتروشیمی

کارخانه‌های نساجی

صنعت دام و طیور

کارخانه تولید کاشی و سرامیک، سیلوها و …

خودروسازی

شیشه گری

صنعت آب و فاضلاب

صنایع مرتبت با فولاد

ریخته گری

تولید لوازم خانگی

صنعت گاز و نفت

صنایع تولیدی مختلف

کارخانه‌‌های سیمان

و…

همان طور که دیدید کاربرد بلوئرهای صنعتی سانتریفیوژی بسیار زیاد بوده و از آن‌ها در انواع زمینه‌های مختلف می‌توان کمک گرفت. یکی از اصلی‌ترین دلایل پرکاربرد بودن بلوئرهای سانتریفیوژی قیمت‌های مقرون به صرفه آن‌ها و برخورداری از کیفیت و کارایی بالا است.

بلوئرهای سانتریفیوژی

بلوئرهای محوری چه کاربردی دارند؟

بلوئرهای محوری از دیگر انواع بلوئرهای صنعتی هستند. این دستگاه‌های گاز یا هوا را با استفاده از نیروی محور جا به جا می کنند. بلوئرهای محوری جریان هوای زیادی را در فشار کم تولید می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها از قیمت‌های مناسب و اقتصادی برخوردار هستند. ابعاد و اندازه کوچک و مناسب آن‌ها در کنار وزن سبکی که دارند باعث شده است تا استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد.

بلوئرهای محوری

شایان ذکر است که این دستگاه‌ها حجم چرخش کمتری داشته و بیشترین بهره‌وری را در بین انواع بلوئرهای صنعتی ایجاد می‌کنند. بلوئرهای محوری برای تهویه هوا و نصب بر روی پشت بام‌ها بسیار مناسب هستند. در واقع از این دستگاه‌ها اغلب برای کارهای ساده مانند خروج هوا، خنک نگه داشتن سیستم یخچال و…استفاده می‌کنند.

بررسی روتس بلوئر

روتس بلوئر یک دستگاه با کارکرد جابجایی مثبت است. در واقع روتس بلوئر کمک دو آویز شبکه‌ای، سیال را پمپ می‌کند. این دستگاه برای انجام وظیفه خود از سیستم هوادهی یا مکش عملکرد خاصی برخوردار است. در واقع عملکرد این دستگاه این گونه است که در ابتدا هوا از آن وارد شده و سپس به واحد هواساز انتقال می‌یابد پس از انجام فعل و انفعالات تعیین شده، هوا از طریق خروجی به محل مد نظر انتقال می‌یابد. روتس بلوئرها قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای داشته و با توجه به کارکردی که از خود ارائه می‌دهند، ارزش خرید بالایی دارند.

روتس بلوئر

بررسی ساید چنل

ساید چنل‌ها یکی از معروف‌ترین و پرکاربرد ترین نوع بلوئرهای صنعتی هستند. این دستگاه‌ها با نام پمپ وکیوم نیز شناخته می‌شوند. این دستگاه می‌توانند هم در نقش مکنده هوا و هم در نقش دمنده هوا مورد استفاده قرار بگیرند. اساس کار ساید چنل‌ها بر پایه فرایند تکانه است به این صورت جنبشی پروانه‌هایی که بر روی شفت موتور نصب شده‌اند موجب حرکت هوا و ایجاد فشار می‌شود.

ساید چنل

شایان ذکر است که ساید چنل‌ها برای کارکرد خود به هیچ گونه روغنی نیاز ندارند. به همین خاطر هزینه‌های نگهداری از آن‌ها بسیار کم‌تر از سایر انواع بلوئرهای صنعتی است.

بلوئرهای صنعتی چه کاربردی دارند؟

به طور کلی در زمینه هایی از بلوئرهای صنعتی استفاده می‌کنند که به جریان گاز یا هوا احتیاج داشته باشند. به عنوان مثال در تهویه هوا، سیستم‌های خنک کننده، سیستم‌های انتقال، تهویه هوا سیستم اگزوز و… از جمله مواردی هستند که این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است که برای انجام کارهای مختلف در صنعت، انواع متفاوتی از این دستگاه ها با ویژگی‌های خاص تولید می‌شوند. شایان ذکر است که کاربرد بلوئرهای صنعتی بر اساس ویژگی‌هایی نظیر ابعاد، دبی، فشار اجرایی آن‌ها تعین می‌شود. به طور کلی از انواع بلوئرهای صنعتی برای کنترل گرد و غبار، خنک کنندگی و خشک کردن بهره می‌برند.

سخن پایانی

بلوئرهای صنعتی یکی از تجهیزات بسیار مهم و کاربردی در صنایع هستند. از این دستگاه‌ها برای انتقال جریان هوا و گازهای مختلفی استفاده می‌شود. بسیاری از آن‌ها هم از قابلیت دمندگی و هم از قابلیت مکندگی برخوردار هستند. امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌های بلوئر صنعتی توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شوند. از این رو اگر به دنبال یک دستگاه مناسب و باکیفیت هستید حتماً باید آن را از یک فروشگاه معتبر و قابل اطمینان تهیه کنید.

کاربرد بلوئورهای صنعتی در زمینه های مختلف

اگر قصد خرید بلوئر صنعتی از یک مرکز فروش معتبر را دارید می‌توانید به صفحه اصلی شرکت آریا گشتاور مانا مراجعه کنید. محصولات این شرکت تنوع بسیار بالایی داشته و شما می‌توانید مدل متناسب با نیاز خود را به راحتی پیدا کنید. همچنین تمامی بلوئرهای صنعتی که توسط شرکت آریا گشتاور مانا به فروش می‌رسند، توسط بهترین برندها تولید شده‌اند و کیفیت و کارایی بسیار بالایی دارند. همچنین قیمت محصولات این شرکت نسبت به سایر فروشندگان منصفانه‌تر است.

 

سؤالات متداول

چگونه یک دستگاه بلوئر مناسب خریداری کنیم؟

برای آن که خرید شما منطقی باشد در ابتدا بایستی نیاز خود و زمینه‌ای که می‌خواهید از این دستگاه استفاده کنید را مشخص نمایید. سپس متناسب با کاربردی که از دستگاه انتظار دارید، یک نمونه مناسب را خریداری کنید.

میزان قیمت دستگاه‌های بلوئر صنعتی چقدر است؟

قیمت این دستگاه به عوامل مختلفی مانند نوع دستگاه، برند تولیدکننده، فروشنده، ویژگی‌های دستگاه، مشخصات فنی و… بستگی دارد. از این رو نمی‌توان یک قیمت مشخص و معین را برای آن تعیین کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.