مجله آگما

عملکرد پمپ وکیوم آبی SIHI چگونه است؟

پمپ وکیوم آبی SIHI

پمپ وکیوم آبی SIHI زیرمجموعه پمپ های صنعتی می باشد و در دسته بندی پمپ های تحت خلاء قرار می گیرد. پمپ های آبی از جهت کارکرد مشابه پمپ های چرخشی هستند که در صنایع دارویی، نفتی و… مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد این نوع دستگاه ها به این صورت است که، ابتدا مکش جریان هوا انجام می شود و از بین پروانه های دستگاه عبور می کند و با افزایش نیروی رانشی، مواد سیال به حرکت درمی آید.

در پمپ های وکیوم، مایعی در گردش است که نقش اصلی را در عملکرد پمپ بر عهده دارد. هر چه میزان فشار بخار پایین تر باشد خلاء پمپ بیشتر خواهد بود. داخل پمپ باید از آبی استفاده شود که دمای آن خنک باشد تا خلاء بیشتری ایجاد کند. در ادامه مطلب در مورد مشخصات فنی و کاربرد این پمپ خلاء آب بیشتر توضیح خواهیم داد.

کاربرد پمپ وکیوم آبی SIHI در صنایع مختلف

استفاده از پمپ های وکیوم دورانی در صنایع مختلف به دلیل تک محوره بودن، عدم اصطکاک بین قطعات و استهلاک کم بسیار پراستفاده می باشد. از جمله صنایعی که از این دست پمپ ها استفاده می کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در بیمارستان ها برای انجام عمل ساکشن و اتاق ریکاوری
  • برای ساخت شیشه در صنایع شیشه سازی
  • صنایع دامداری جهت شیردوش ها
  • در تولید انواع داروها
  • صنایع غذایی برای بسته بندی کردن مواد غذایی
  • صنایع نساجی، پلاستیک، الکترونیک و پلیمرها

عملکرد ساده و بدون تماس قطعات، پمپ وکیوم آبی  SIHI را به گزینه مناسب برای انتقال آلاینده های خطرناک تبدیل کرده است.

انواع مختلف پمپ وکیوم آبی

انواع مختلف پمپ وکیوم آبی

اجزای تشکیل دهنده پمپ وکیوم آبی SIHI

اجزای تشکیل دهنده پمپ وکیوم آبی  SIHI شامل: پروانه و پره های آن، سیلندر، کلکورهای ورودی و خروجی سیال، شفت و… می باشد که بسته به سایز پمپ‌ وکیوم‌ آبی بصورت مستقیم یا غیر مستقیم روی شاسی کویل قرار می گیرد. یک فیلتر مایع یا سپراتور، مایعی که در پمپ خلاء وجود دارد را از هوای خروجی پمپ خلاء آبی تفکیک کرده و استفاده مجدد از آن مایع در گردش را امکانپذیر می سازد.

پمپ خلاء آب در گردش به یک سیستم تخلیه مجهز است که در صورت نیاز در طول عملکرد پمپ آلودگی ها را بطور پیوسته تخلیه می کند. پمپ های وکیوم دورانی می توانند از هر مایعی سازگار با فرآیند، استفاده کنند. اگرچه معمول ترین مایع مورد استفاده آب است؛ هر مایعی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اجزای تشکیل دهنده پمپ‌ وکیوم‌

اجزای تشکیل دهنده پمپ وکیوم

مزایای استفاده از پمپ‌ وکیوم‌ SIHI

ویژگی های استفاده از پمپ وکیوم آبی  SIHI همواره در صنایع مختلف بدین صورت می باشد:

  • عملکردی بدون آلایندگی به دلیل عدم استفاده از روغن در محفظه وکیوم
  • قابل استفاده برای انتقال اکثر گازها و بخارها
  • سازگاری با محیط زیست (به دلیل عدم تعویض قطعات و فیلتر میزان آلودگی کمتری ایجاد می کند)
  • طراحی ساده و بدون نیاز قطعات یدکی
  • نگهداری آسان و طول عمر زیاد پمپ
  • عملکردی ثابت و مداوم

این پمپ به دلیل گردش مایعات در داخل آن به شیوه ای آرام عمل می کند و به همین دلیل می تواند در کارگاه خانگی مورد استفاده قرار بگیرد.

راهنمای خرید پمپ وکیوم

راهنمای خرید پمپ وکیوم

چه مایعی در پمپ وکیوم آبی به کار رفته است؟

در پمپ وکیوم آبی  SIHI می توان از هر نوع مایع سازگاری استفاده کرد. مایعات یونی در پمپ های خلاء آب در گردش مایع می تواند فشار خلاء را از حدود70 میلی بار به کمتر از 1 میلی بار کاهش دهند. مایع در گردش باید قبل از شروع کار به طور پیوسته جهت از بین بردن گرمای حاصل از تراکم گاز و نیز جهت جایگزینی بخشی از مایع که همراه با گاز تخلیه شده تامین شود.

 این مایع براساس کاربرد پمپ می تواند آب، روغن یا هر حلال دیگری همچون آب و متانول هم باشد. از لحاظ ساختار می تواند پمپ خلاء آب تک پروانه یا دو پروانه باشد. پمپ دو مرحله ای آبی برای استفاده در صنایع سنگین طراحی شده که به صورت دو پمپ وکیوم عمل می کند و یکی از پمپ ها به صورت پشتیبان بود و به افزایش میزان خلاء کمک می کند.

استفاده از پمپ‌ وکیوم‌ آبی در دندانپزشکی

استفاده از پمپ وکیوم آبی در دندانپزشکی

جمع بندی

این پمپ های وکیوم را در ساختمان ها و صنایع استفاده می کنند و نقش حیاتی در صنایع بزرگ دارند. بسیاری از شرکت ها در تامین و توزیع قطعات محصولات صنعتی فعالیت می کنند. شرکت آریا گشتاور مانا از جمله شرکت هایی است که در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد. خرید محصولات صنعتی از برندهای معتبر دنیا با بهترین خدمات پس از فروش از طریق این شرکت ممکن می باشد. شما مشتریان عزیز می توانید قبل از خرید با مشاوران فنی این شرکت مشورت کرده و با اطمینان خاطر محصول مورد نظر را خریداری کنید.

 

محصولات مرتبط:

پمپ وکیوم آبی متحد

پمپ وکیوم آبی واکیوم پارس

مقالات مرتبط:

پمپ آب دیافراگمی و نحوه عملکرد آن

مشخصات و قیمت بوستر پمپ آبرسانی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.