مجله آگما

با ویژگی ها و مشخصات فنی بلوئر هوا در صنعت آشنا شوید

مشخصات فنی بلوئر هوا

بلوئر هوا انواع گوناگونی دارد و در صنایع مختلف جهت انتقال هوا مورد استفاده قرار می گیرد.  مشخصات فنی بلوئر هوا به شما کمک می‌ کند تا با این تجهیزات پر کاربرد در صنایع بیشتر آشنا شوید. انواع بلوئر به چند دسته نظیر بلوئر جابجایی مثبت و گریز از مرکز تقسیم بندی می شوند.

روتس بلوئر یکی از انواع بلوئر هوا محسوب می ‌شود که دارای دو کاربرد دمنده و مکنده است. روتس بلوئر در ظرفیت مختلف و اندازه های گوناگون تولید می شود. این دستگاه با عملکرد دوگانه یک بلوئر دو محوره است که با فشار زیاد مکندگی هوا را با استفاده از چرخش روتور ها ایجاد می کند.

در مورد مشخصات فنی بلوئر هوا بیشتر بدانید

بلوور هوا صنعتی از لحاظ طراحی ساختار به چهار دسته تقسیم بندی می شود که شامل: روتس بلوئر بلوئری با عملکرد دوگانه و ساید چنل پرکاربرد ترین نوع بلوئر هوا است. روتس بلوئر که یکی دیگر از پرکاربردترین انواع بلوئر در صنایع محسوب می شود به علت پوشش دهی طیف گسترده ای از حجم هوادهی مد نظر قرار گرفته است. این مدل از بلوئر دارای مزایای بسیار زیادی می باشد. به عنوان مثال دارای هوای خروجی خشک است و به علت این که بدون آلودگی می باشد در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

از مشخصات فنی بلوئر هوا می توانیم به اجزای آن اشاره کنیم که شامل: پوسته، چرخ دنده، شفت، یاتاقان، روتور و پیستون می باشد. ساید چنل یکی دیگر از انواع بلوئر هوا است که به علت داشتن قابلیت مکندگی و دمندگی در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارد. این نوع پمپ در صنایع غذایی و صنایع بسته بندی و صنعت پلاستیک استفاده می شود.

بلوئر هوا پر کاربرد در صنعت

بلوئر هوا پر کاربرد در صنعت

کاربرد انواع مدل های بلوئر هوا در صنایع مختلف

انواع مختلف بلوئر هوا کاربرد های گوناگونی دارند به عنوان مثال بلوئر ساید چنل در صنایع تصفیه آب، صنایع نساجی و صنایع کاغذ سازی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.‌ از مشخصات فنی بلوئر هوا ساید چنل می توانیم به ویژگی های آن از جمله به نصب آسان، طول عمر بالا، داشتن ابعاد جمع و جور، عملکرد بدون صدا و بدون لرزش، هزینه نگهداری پایین اشاره کنیم.

از بلوئر هوا در صنعت آب و فاضلاب، پرورش ماهی، صنایع خودروسازی، صنایع بسته بندی و فولاد سازی استفاده می کنند. به طور عمده از این پمپ های هوادهی برای انتقال جریان هوا جهت تصفیه فاضلاب و تهویه هم به کار می برند. از این رو کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله استخر های پرورش آبزیان دارند. قیمت بلور هوادهی بر اساس پارامتر های گوناگونی سنجیده می شود.

روتس بلوئر بلوئری با عملکرد دوگانه

روتس بلوئر بلوئری با عملکرد دوگانه

ویژگی های بلوئر هوا پر کاربرد ترین دستگاه در صنایع

روتس بلوئر و بلوئر ساید چنل جزو پر کاربرد ترین بلوئر هوا در صنعت محسوب می شوند. از مشخصات فنی بلوئر هوا ساید چنل می‌ توانیم به این موضوع اشاره کنیم که  این دستگاه هم به صورت دمنده و هم به صورت مکنده عمل می کند. کاربرد اصلی آن تولید هوا با فشار بالا و جریان کم می باشد. بلوئر هوا ساید چنل از دو قسمت مهم که شامل پروانه و الکتروموتور است تشکیل می شود.

این دو قسمت کاربرد بسیار زیادی در جهت عملکرد بهتر دستگاه دارند. گفتیم که یکی دیگر از انواع بلوئر هوا با نام روتس بلوئر شناخته می شود‌. از ویژگی‌ های آن می توانیم به تنظیم و کنترل دبی و فشار تولید شده و عدم نیاز به روغن و آسان بودن نگهداری و تعمیر آسان و تحمل فشار کاری بالا اشاره کنیم‌. این دستگاه بیشترین راندمان کاری را جهت مکندگی و هوادهی ارائه می دهد. از روتس بلوئر در صنایع تولید کاشی و سرامیک و صنایع مربوط به مصالح ساختمانی هم استفاده می کنند.

مشخصات فنی بلوئر هوا

مشخصات فنی بلوئر هوا

جمع بندی

بلوئر هوا انواع گوناگونی دارد که شامل روتس بلوئر و ساید چنل می باشد. این دو دستگاه جزو پرکاربردترین انواع بلوئر هوا در صنعت محسوب می‌ شوند. از روتس بلوئر در صنایع مربوط به مصالح ساختمانی و صنایع تولید کاشی و سرامیک و از ساید چنل در صنعت آب و فاضلاب، صنایع خودروسازی، صنایع بسته بندی و پرورش ماهی بهره می گیرند. هر یک از این دو دستگاه دارای ویژگی های مختلفی هستند.

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر SHOWFOU

روتس بلوئر PEDRO GIL

مقالات مرتبط:

با ویژگی ها و مشخصات فنی بلوئر هوا در صنعت آشنا شوید

با کاتالوگ بلوئر ارزن آشنا شوید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.