مجله آگما

قیمت بلوئر هوادهی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از انواع بلوئر های هوادهی

در هر تصفیه خانه فاضلاب، حدود 60 درصد انرژی مورد نیاز برای هوادهی است. بلوئر ها این هوادهی را فراهم می‌ کنند، باکتری‌ ها را زنده نگه می ‌دارند و اجازه می ‌دهند تا جامدات از مایعات جدا شوند. بنابراین، بلوئر هوادهی مورد توجه بسیاری از مهندسین، تامین کنندگان و صنعتگران هستند. بنابراین، انتخاب صحیح بلوئر هوادهی یکی از مهم ترین تجهیزات برای تصفیه خانه های فاضلاب است، زیرا آنها به هزینه،تصفیه هرچه سریع تر آب و کارایی تصفیه خانه ها کمک می کنند. یک بلوئر هوادهی را به عنوان یک پنکه در نظر بگیرید که مقادیر زیادی هوا را به طور مداوم از یک مکان به مکان دیگر با سرعتی بالاتر از یک پنکه معمولی منتقل می کند. قیمت بلوئر هوادهی در انواع مختلف با توجه به این که هر یک، برای گرم کردن، سرمایش، تهویه و حمل و نقل و هوادهی استفاده می شوند و هوای زیادی تولید می کنند تا جریان بیشتری را در فشار پایین ایجاد کنند، متفاوت است.

آشنایی با بلوئر هوادهی

آشنایی با بلوئر هوادهی

معرفی بلوئرهای هوادهی و قیمت آن ها

بسته به نحوه حرکت هوا، بلوئر ها را می توان به عنوان بلوئر جابجایی مثبت یا گریز از مرکز طبقه بندی کرد.

بلوئرهای هوادهی جابجایی مثبت

قیمت بلوئر هوادهی جابجایی مثبت که دارای دو روتور بوده نسبت به بلوئر های دیگر مناسب تر است زیرا حجم معینی از هوا را به دام می اندازند. سپس آن را در برابر فشار سیستم، تخلیه یا به زور خارج می کنند. هنگامی که یک بلوئر هوادهی کار می کند، با همان سرعت، اما در جهت مخالف می چرخد ​​تا هوا را به داخل خود بکشد. با چرخش روتورها، هوا به سمت ورودی بلوئر کشیده می شود و بین روتورها و پوسته داخلی واحد هواساز محدود می شود. این محفظه هوا در اطراف روتورها و محفظه دمنده به سمت خروجی حرکت می کند. هنگامی که روتورها به سمت خروجی باز می شوند، خط تخلیه فشار هوا را برابر می کند. در داخل دمنده، حجم هوا تغییر نمی کند. بلکه از یک سر دستگاه به سر دیگر جابجا می شود.

قیمت بلوئر هوادهی روتس

قیمت بلوئر هوادهی روتس

بلوئرهای هوادهی گریز از مرکز

در این بلوئر صنعتی، هوا وارد مرکز پروانه می شود و بین تیغه های پروانه تقسیم می شود. با چرخش پروانه، با استفاده از نیروی گریز از مرکز، هوا را به سمت خارج دستگاه حرکت می دهد. در محفظه دمنده، هوا با سرعت بالا پخش شده و برای ایجاد فشار کافی، توسط پروانه ها به چرخش در می آید. از آنجایی که ماشین های گریز از مرکز با فشار و سرعت جریان به عنوان متغیرهای وابسته کار می کنند، بلوئر های گریز از مرکز در کاربرد هایی با فشار ثابت بهترین عملکرد را دارند و قیمت بلوئر هوادهی گریز از مرکز بسیار مناسب است.

قیمت بلوئر هوادهی بر اساس کاربرد آن

بلوئر ها برای هوادهی فاضلاب بخشی از یک سیستم تصفیه مناسب هستند. هوای مورد نیاز فرآیند به طور مداوم در حال تغییر است. بنابراین، خرید بلوئر هوادهی مناسب که با یک نرخ جریان و فشار تخلیه مناسب کار کند اهمیت زیادی دارد. برخی از کاربرد های بلوئر هوادهی عبارتند از:

غذا و نوشیدنی: شامل فرآوری گوشت، طیور، تولید محصولات لبنی است.

تصفیه فاضلاب: فاضلاب به میلیون ها باکتری در مخزن هوادهی وارد می شود. باکتری ها از زباله های آلی تغذیه و فاضلاب را به گاز جانبی بی ضرر مانند دی اکسید کربن، نیتروژن و آب تجزیه می کند.

استخراج معادن: بلوئر، تهویه هوا را در معادن زغال سنگ فراهم می کند. گاز متان را از حوضه های زیرزمینی معادن زغال سنگ در فرآیندی به نام استخراج گاز دی اکسید حذف می کند.

تولید سیمان: قیمت بلوئر هوادهی مناسب برای انتقال در کارخانجات سیمان با توجه به ظرفیت سیلوهای سیمان، ظرفیت مختلفی دارند و به همین خاطر قیمت آنها متغیر است.

خرید بلوئرهای هوادهی

سخن پایانی

از آن جایی که باکتری های تصفیه کننده فاضلاب، برای زنده ماندن از هوا استفاده می کنند، اگر هوا از بین برود، باکتری ها از بین می روند و عملکرد سیستم متوقف می شود. پس برای بازگرداندن مجدد آن ها، باید محفظه را هوادهی کنید تا در عرض چند هفته، باکتری ها مجدداً کلونیزه شوند و مخزن تصفیه فاضلاب به حالت عادی بازگردد. بنابراین هوادهی استخر تصفیه خانه فاضلاب بسیار ضروری می باشد، قبل از خرید بلوئر باید لیست قیمت بلوئر هوادهی را مشاهده کرده و مناسب ترین آن را برای خود خریداری کنید. همچنین، می توانید از کارشناسان شرکت آریا گشتاور مانا کمک بگیرید.

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر AERZEN

روتس بلوئر GREATECH

مقالات مرتبط:

با خرید پمپ سانتریفیوژ استنلس استیل عملکرد مداوم سیستم خود را تضمین کنید

عوامل تاثیرگذار بر قیمت الکتروموتور زیمنس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.