مجله آگما

راهنمای تخصصی خرید پمپ بشکه کش استیل

پمپ بشکه کش استیل

یکی از چالش های بزرگ در صنایع مختلف، پمپاژ و انتقال مواد شیمیایی حساس و با چگالی بالا از بشکه ها و درام های عظیم بوده است. این مواد و سیالات به دلیل دمای بالا، خاصیت اسیدی و خورندگی، ویسکوزیته بالا و غیره دارای شرایط ویژه ای هستند و بالا کشیدن و انتقال آن ها از بشکه ها نیازمند نوع خاصی از پمپ هاست. پمپ بشکه کش استیل یک ابزار ایمن جهت بیرون کشیدن و تخلیه سیالات، مواد نفتی، مواد قابل اشتعال، حلال ها و سایر مواد شیمیایی از درون بشکه است. این نوع پمپ با نام های مواد کش بشکه و پمپ درام نیز شناخته می شود. آن چه در این مطلب می خوانید راهنمای فنی خرید این پمپ هاست.

مشخصات فنی انواع پمپ های بشکه کش

پمپ های بشکه کش یا  Drum Pumpبسته به کاربرد آن ها در پمپاژ سیالات با چگالی مختلف انواع گوناگونی دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

  • پمپ بشکه کش الکتریکی

برای انتقال مایعات قابل اشتعال از پمپ های بشکه کش الکتریکی ضد انفجار استفاده می شود.

  • بشکه کش تک فاز (یا سه فاز)

پمپ بشکه کش استیل بسته به نحوه راه اندازی آن ها در دو مدل تک فاز و سه فاز موجود هستند.

  • درام پمپ هیدرولیکی

پمپ بشکه کش بادی یا هیدرولیکی در پمپاژ سیالات با فشار بالا کاربرد دارند. این نمونه پمپ قابلیت تخلیه سیالات و گازهای قابل اشتعال را نیز دارند.

  • پمپ بشکه کش دستی

نمونه اولیه و ساده پمپ های تخلیه درام، پمپ های بشکه کش دستی است که برای حجم کم مایعات قابل استفاده است.

  • غلیظ کش

برای پمپاژ مایعات با ویسکوزیته بالا مانند عسل، گلیسیرین، رب و … از نوع ویژه ای از پمپ بشکه کش استیل تحت عنوان پمپ غلیظ کش استفاده می شود.

  • پمپ تخلیه بشکه ضد انفجار

نوع دیگری از پمپ ها تحت عنوان پمپ های ضد انفجار در محیط های مستعد احتراق و جرقه و در پمپاژ سیالات قابل اشتعال استفاده می شود. این پمپ ها باعث ایمنی در کار با این مواد می شوند.

پمپ های بشکه کش از چه متریالی ساخته می شوند؟

یکی از مرسوم ترین متریال در ساخت پمپ تخلیه بشکه، استنلس استیل 316 می باشد. درام پمپ ها در جنس های مختلف از جمله تفلون، فولاد، پروپیلن، آلومینیوم و PVDF ساخته می شوند.

نمونه از پمپ های تخلیه بشکه و درام

نمونه از پمپ های تخلیه بشکه و درام

نکات اساسی در انتخاب پمپ بشکه کش استیل

هنگامی که برای نیازمندی ویژه ای در صنعت خود قصد خرید پمپ بشکه کش دارید، برای یک انتخاب مناسب لازم است به نکات زیر توجه کنید.

در ابتدا باید مشخص کنید که سیال مورد استفاده شما چیست؟ چه نوع موادی توسط پمپ باید منتقل شوند؟ اگر نوع سیال مصرفی شما در دسته اسیدها و بازها و مواد شوینده است، باید از پمپی استفاده کنید که از پروپیلن ساخته شده باشد. برای سیالاتی مانند کلر و اسید نیتریک و اسید سولفور پمپ هایی از جنس کانیار مناسب اند. برای پمپاژ مواد نفتی و انواع روغن ها بهتر است از پمپ های آلومینیومی استفاده شود. پمپ بشکه کش استیل قابلیت انتقال سیالات قابل اشتعال و خورنده را دارند.

پس از تعیین نوع سیال، باید دمای آن در نظر گرفته شود. پمپ و لوله های آن باید تحمل دمایی متناسبی داشته باشند. مورد سوم سایز بشکه است. بدیهی است که بشکه های با سایز بزرگ نیازمند پمپ های قوی تر و بزرگتر هستند.

انواع پمپ بشکه کش استیل

انواع پمپ بشکه کش استیل

مزایای پمپ های تخلیه بشکه

  • قیمت مقرون به صرفه
  • سهولت در نگهداری و تعمیرات
  • جا به جایی آسان به دلیل وزن کم
  • دبی مناسب
  • قابلیت کار با الکتروموتور
  • تنوع فراوان در متریال، وزن و کاربرد
  • قدرت بالای پمپاژ
  • ایمن در کار با مواد قابل اشتعال و خورنده
  • توانایی پمپ کردن سیالات با چگالی بالا
کاربرد پمپ های تخلیه بشکه

کاربرد پمپ های تخلیه بشکه

نحوه خرید بهترین پمپ بشکه ای

فروشگاه آگما با ارائه انواع پمپ بشکه کش استیل تجربه ی خریدی آسان را برای شما فراهم می کند. در خرید پمپ های بشکه ای باید پارامترهای اساسی مانند نوع و دمای سیال را در نظر داشته باشید. در صورتی که برای خرید درام پمپ مورد نظر به راهنمایی نیاز داشتید، تیم کارشناسان آگما آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما عزیزان است. شما می توانید علاوه بر این پمپ، از سایر تجهیزات صنعتی، پمپ های وکیوم، الکتروموتور و سایر محصولات دیدن کنید.

 

محصولات مرتبط:

پمپ بشکه کش جسبرگر

پمپ بشکه کش دینو 

مقالات مرتبط:

آشنایی با پمپ بشکه کش برقی

کدام پمپ بشکه کش را انتخاب کنم؟ چند نکته بسیار مهم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.