مجله آگما

آشنایی با پمپ بشکه کش برقی

پمپ بشکه کش برقی

پمپ های بشکه ای، به شکلی طراحی شده اند تا بتوانند به سادگی و با ایمنی کامل، انتقال و توزیع مواد شیمیایی را از بشکه و مخازن انجام دهند. آنها در مدل های مختلف با طول لوله های متفاوت و لوازم جانبی مختلفی طراحی شده اند تا بتوانند نیازهای هر صنعتی را پاسخ گو باشند. پمپ بشکه کش برقی، در دو مدل ضد انفجار و معمولی طراحی شده اند تا بتوانند سیالات قابل اشتعال و یا ساده با ویسکوزیته مختلف را منتقل نمایند.

استفاده از پمپ های تخلیه بشکه

از پمپ های بشکه کش برقی، در بشکه ها و مخازن استفاده می شوند. گاهی اوقات به آنها پمپ های بشکه ای یا پمپ های کانتینری نیز گفته می شود. این پمپ جهت جابجایی و تخلیه انواع سیالات خورنده، شیمیایی و خطرناک و همچنین انواع سیالات غلیظ و رقیق استفاده می شوند که به صورت دستی و اهرمی نیز طراحی شده اند.

ساختار پمپ بشکه کش برقی

پمپ بشکه کش برقی، از یک بخش محرک و متحرک شامل الکتروموتور و پمپ تشکیل شده است. قسمت متحرک شامل یک محور عمودی در داخل یک لوله باریک بوده که در داخل ورودی مخزن قرار می گیرد. موتور پمپ، به وسیله یک کوپلینگ در بالاتر قسمت پمپ، بر روی بشکه وصل می شود. همچنین، قطعه پمپاژ نیز در بالای شفت درون درام یافت می شود. این پیکربندی به مخزن اجازه خالی بودن می دهد و احتمال ریختن و آسیب اپراتور را کاهش خواهد داد.

پمپ بشکه کش برقی با قدرت مکش بالا

پمپ بشکه کش برقی با قدرت مکش بالا

نحوه عملکرد پمپ بشکه ای

در پمپ تخلیه بشکه، قسمت پمپ به وسیله یک کوپلینگ به الکتروموتور متصل شده و در سیال به صورت عمودی و غوطه ور قرار می گیرد. در انتهای لوله یک پروانه و یا روتور (ماردون) قرار گرفته که با فعال شدن موتور محرک، پمپ سیال را از انتهای مخزن به بیرون پمپاژ می کند. پمپ بشکه کش برقی با متریال های مختلف و به همراه موتور های الکتریکی AC یا DC معمولی، ضد انفجار و موتور پنوماتیک (بادی) برای استفاده در محیط ها و شرایط مختلف و برای انتقال انواع سیالات شیمیایی خطرناک، قابل اشتعال و حساس تولید می شود

برخی از پمپ های بشکه را می توان با دست و با استفاده از اهرم فعال کرد. چرخش دستی را می توان از طریق پمپ پیستونی نیز انجام داد. این گونه از پمپ ها به راحتی نصب و یا تعویض می شوند. اگرچه برخی از آنها به سختی به یک بشکه متصل می شوند.

کاربردهای پمپ بشکه کش برقی

از آنجایی که انواع مختلفی از مایعات وجود دارد که نیاز به پردازش، انتقال، حمل و نقل و جابجایی دارند. پمپ بشکه کش برقی به صنایع مبتنی بر آب محدود نمی شوند. پمپ تخلیه بشکه، در کارخانه های شیمیایی، کارخانه های تولیدی، کارگاه های خودروسازی و سایر کارهای نظافتی کاربرد دارند.‌ پمپ های بشکه کش را بسته به اندازه و حجم مخازن و نوع سیال قابل انتقال در ابعاد و با متریال های مختلف ساخته می شود.

از این پمپ برای تخلیه انواع مواد غلیظ و رقیق با ویسکوزیته مختلف از بشکه های بزرگ به ظروف کوچک می توان استفاده کرد. همچنین پمپ های بشکه کش برقی و بادی (پنوماتیک) برای تخلیه روغن و سایر مواد چسبناک و ویسکوز مناسب می باشد. البته پمپ های تخلیه بشکه برای جابجایی سیالات رقیق دارای پروانه سانتریفیوژ و جهت تخلیه مواد غلیظ با ویسکوزیته بالا دارای روتور (ماردون) و استاتور می باشد. این پمپ دارای دبی خروجی بالایی بوده و جهت کارکرد طولانی مدت و مداوم مناسب می باشد.

کاربردهای پمپ بشکه ای

کاربردهای پمپ بشکه ای

مزیت های پمپ بشکه ای

از مزیت ها و ویژگی های استفاده از این پمپ کاربری ساده، هزینه پایین تعمیرات و نگهداری و صرفه اقتصادی می باشد. همچنین به دلیل وزن پایین به راحتی قابل حمل بوده است. و با توجه به نوع سیال انتقالی و محیط نصب قابلیت استفاده با موتور الکتریکی ساده و ضد انفجار و موتور پنوماتیک (بادی) را دارد.

از سویی دیگر، سرعت انتقال در این نوع از پمپ بشکه کش برقی بالا بوده و با بهترین راندمان، سیالات داخل بشکه را تخلیه می نماید. این نوع از پمپ ها را می توان در انواع مختلف تهیه نمود که با توانایی مکش بالا طراحی شده اند.

این پمپ دارای قدرت مکش بالایی بوده که قابلیت جابجایی و تخلیه سیالات غلیظ با ویسکوزیته بالا را دارد. همچنین این پمپ برای محیط ها و سیالات حساس با خاصیت اشتعال و انفجار استفاده می شود.

انواع پمپ بشکه کش برقی برای انتقال سیالات

انواع پمپ بشکه کش برقی برای انتقال سیالات

قیمت پمپ بشکه کش برقی

شما می توانید ‌پمپ ‌بشکه کش برقی را از آریا گشتاور مانا تهیه کنید. در حالت کلی، جنس بدنه اصلی آنها، استنلس استیل، کانیار (PVDF)، آلومینیوم، پروپیلن یا تفلون است که در برندهای مختلفی عرضه می شود. پمپ بشکه ای دینو  (Dino) پمپ تخلیه بشکه دبم (Debem) و یا پمپ های بشکه کش جسبرگر (Jessberger) را می توانید از این فروشگاه معتبر تهیه کنید. برای انتخاب گزینه ای مناسب، هنگام خرید، مشاوره های لازم را از کارشناسان دریافت کنید.

مقالات مرتبط:

خریدی مناسب با دانستن قیمت پمپ بشکه کش

برای خرید پمپ اسید سولفوریک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.