مجله آگما

قیمت روز ساید چنل و موارد کاربرد آن

قیمت روز ساید چنل

برای آشنایی با ساید چنل باید ابتدا بدانیم که ساید چنل چیست؟ ساید چنل در واقع یک سیستم تهویه مطبوع است که می‌ توان از آن در صنایع و مراکز بزرگ استفاده کرد. ‌ساید چنل‌ در انواع مختلفی تولید می ‌شوند، بنا‌بر‌این آشنایی با انواع مختلف آن، به شما در انتخاب نوع ساید چنل مورد‌ نظر، همچنین تخمین قیمت روز ساید چنل مورد نیاز، کمک بسیاری خواهد ‌کرد.

ساید چنل چیست؟

در‌اصل ساید چنل یک سیستم تهویه است که می‌ توان از آن برای تهویه هوا‌ی یک مکان استفاده کرد. به همین دلیل، ساید های چنل یکی ‌از تجهیزات پر ‌کاربرد در صنایع هستند. اصلی‌ ترین نقش ساید چنل ‌ها، تولید هوایی با جریان کم و با فشار زیاد است. این وسیله در دو نوع عمده مکنده هوا یا دمنده هوا تولید می ‌شود. بنابراین کاربرد ‌های اصلی این دو نوع ساید چنل یکی پمپ کمپرسور و دیگری پمپ وکیوم است. به‌ عبارتی دیگر، ساید چنل یا رینگ بلوئر، همان پمپ هوا است که به‌ عنوان یک دمنده عمل می ‌کند. با ما همراه باشید تا در ‌مورد قیمت روز ساید چنل و کاربرد‌ های آن بیشتر بدانیم.

انواع مختلف بلوئر ساید چنل

  • ساید چنل‌ های تک‌ پره
  • دو ‌پره
  • سه ‌پره
اجزای مختلف ساید چنل

اجزای مختلف ساید چنل

نحوه عملکرد بلوئر ساید چنل

پیش‌ از پرداختن به بحث نحوه عملکرد بلوئر ساید چنل و قیمت روز ساید چنل، ابتدا اجزای مختلف یک بلوئر ساید را بررسی می‌ کنیم. ساید چنل که با عناوین دیگری از‌جمله بلوئر ساید، پمپ وکیوم خشک، پمپ هواده، کمپرسور خلاء، بلوئر، یا پمپ بلوئر نیز شناخته می‌ شود، دارای یک الکتروموتور است که به پروانه کوپل شده‌ و دو لوله دارد که یکی ورودی و یکی خروجی هوا است. با این دو لوله از یک سمت مکش هوا و از سمت دیگر انتقال آن به بیرون یا همان دمش اتفاق می‌ افتد. وظیفه الکتروموتور به حرکت در‌آوردن سریع پروانه است تا گردابه هوا یا همان توربولانس ایجاد شود.

اجزای دیگر ساید چنل ‌ها فن آلومینیومی و صدا‌گیر و فیلتر‌هایی با قابلیت تعویض هستند. عملکرد لوله‌ های ورودی و خروجی این دستگاه‌ ها به این صورت است که هوا از طریق پروانه چرخشی مکیده شده سپس با‌ استفاده از نیروی گریز از مرکز، هوای داخل دمنده تحت فشار قرار گرفته و فشرده می‌ شود.

این هوا در داخل پمپ خلاء جریان یافته و بار دیگر فشرده می ‌شود. با این روش پمپ‌ ها قادر هستند فشار قابل ‌توجهی را تولید کنند. این عملکرد در انواع مختلف ساید چنل ها وجود دارد ولی قیمت روز ساید چنل، به انواع مختلف آن و کارایی آن ها بستگی دارد.

ساید‌ های چنل‌ دارای یک فن با تعداد تیغه زیاد هستند که با چرخش سریع فن در نزدیکی یک پمپ، هوا منتقل می‌ شود این امر باعث ایجاد یک اختلاف فشار بالا می‌ شود.

استفاده از ساید چنل در جارو برقی وکیوم

استفاده از ساید چنل در جارو برقی وکیوم

موارد کاربرد ساید چنل یا بلوئر ساید

از ساید چنل‌ ها در فرآیند ‌های مختلفی استفاده می ‌شود که همین امر در قیمت روز ساید چنل نیز تاثیر گذار است. ساید چنل‌ هایی که برای ایجاد فشار بالا کاربرد دارند، کمپرسور و انواع دیگری که برای ایجاد مکش یا وکیوم استفاده می ‌شوند، وکیوم پمپ نام دارند. در برخی موارد، ایجاد حجم زیادی از هوا مورد ‌نیاز است که در این صورت، چند ساید چنل یا همان بلوئر به صورت موازی به یکدیگر وصل می‌ شوند. ‌در این حالت، فشار خروجی سیستم تغییر نکرده و ثابت خواهد‌ ماند. در برخی موارد دیگر نیز فشار بالای هوا مد‌ نظر است که برای تامین آن نیز، اتصال چند ساید چنل به شکل سری پاسخگو خواهد ‌بود.

از ساید چنل در صنایع مختلفی استفاده می‌ شود که عبارتند از:

  • صنایع غذایی
  • صنعت بسته‌ بندی
  • استخر‌های پرورش ماهی
  • صنعت خودرو سازی
  • جارو‌ برقی
  • صنعت تولید مقوا و کاغذ
  • تصفیه آب فاضلاب
  • مکش نقطه‌ ای
  • صنایع بهداشتی دارویی
  • اصلاح خاک
  • تولید ساکشن دندان ‌پزشکی
  • در کارواش ‌ها جهت خشک نمودن خودرو

که قیمت روز ساید چنل برای تمامی این مصارف مختلف است.

ساکشن دندان پزشکی

ساکشن دندان پزشکی

مزایا و معایب ساید چنل چیست؟

ساید چنل‌ ها تا مقدار معینی می ‌توانند هوا را مکیده یا بدمند بنا‌بر‌این اگر فشار در ساید چنل افزایش یابد، باعث کاهش جریان در پمپ هواده خواهد ‌شد. با این کار، قدرت مورد‌ نیاز برای موتور و دمای تخلیه افزایش خواهند‌ داشت. به همین دلیل است که محدوده عملکردی این دستگاه‌ ها به دو عامل اصلی محدود می‌ شود؛ یکی قدرت موتور و دیگری بیشینه دمای استاندارد برای تخلیه.

البته انواع مختلف ساید چنل‌ ها با‌ توجه به کارایی آن‌ ها در موارد مختلف، طراحی منحصر ‌به‌ فردی دارد و با انتخاب صحیح ساید چنل، با ‌توجه‌‌ به کارایی که مد‌ نظر است، همچنین قیمت روز ساید چنل، می‌ توان از آن‌ ها به خوبی استفاده کرد.

این فناوری پر ‌کاربرد، دارای مزیت‌ های جالب‌ توجهی است که باعث شده در صنایع مختلف کاربرد زیادی داشته‌ باشد. این مزایا عبارتند از:

  • عمر مفید طولانی‌ تری نسبت به دیگر قطعات صنعتی دارند.
  • قیمت روز ساید چنل با توجه به کارایی آن بسیار مناسب است.
  • انرژی مصرفی پایینی دارند.
  • دارای ابعاد کوچک و قابلیت حمل آسان هستند.
  • به حرفه و تخصص خاص برای استفاده از آن نیاز نیست.
  • کم سر و صدا هستند.
  • خروجی آن ها هوای پاکی است زیرا فیلتر هایی دارند که مانع ورود گرد و غبار می شود.
پمپ وکیوم آب در گردش

پمپ وکیوم آب در گردش

نکات مهم نگهداری و استفاده صحیح ساید‌ چنل‌

بر‌خلاف باور نادرستی که وجود‌ دارد، کالا ‌های صنعتی را نباید در هر مکان و هر شرایطی استفاده کرد بلکه بهتر است آن‌ ها را در یک محیط مشخص و تمیز قرار داده و آماده استفاده کرد. دستگاه ساید چنل نیز از این قاعده مستثنی نیست. چرا که اگر در محیطی آلوده مورد استفاده قرار گیرد، باعث آسیب به فیلتر‌های تهویه گرد و غبار در طول زمان خواهد ‌شد که این امر سبب کاهش کارایی دستگاه می‌ شود.

قیمت روز ساید چنل‌

همان طور که پیش ‌تر نیز اشاره شد، قیمت روز ساید چنل به انواع مختلف آن بستگی دارد. همچنین با افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت تمام شده این دستگاه ها نیز افزایش خواهد‌ داشت. عامل دیگری که در قیمت روز ساید چنل موثر است، تقاضا برای خرید این دستگاه‌ ها است. به طور کلی بازه قیمتی که برای انواع ساید چنل وجود دارد، حدود ۱۲۰۰ هزار تومان الی ۳۰ میلیون تومان است.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، محصولات جدیدی از‌ جمله ساید چنل یا همان بلوئر ساید و بلوئر رینگ‌ ها اختراع شده‌ است. این فناوری به سرعت به یکی‌ از پر‌کاربرد ‌ترین ‌تجهیزات در صنایع مختلف تبدیل شد. انواع مختلف بلوئر ساید ‌ها تولید و در بازار عرضه می‌شوند و شما نیز می‌ توانید با‌ توجه‌ به کارایی مد‌ نظر، نوع مناسب آن‌ ها را خریداری کنید.

 

محصولات مرتبط:

ساید چنل PALMA

ساید چنل RONTAI

مقالات مرتبط:

با خرید ساید چنل و کاربرد آن در بازار آشنا شوید

با ساید چنل استوک و کاربرد آن در صنایع آشنا شوید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.