مجله آگما

مشخصات فنی بلوئر هوادهی یا روتس بلوئر چیست؟

روتس بلوئر چیست

روتس بلوئر چیست روتس بلوئر که با نام بلوئر هم شناخته می‌ شود یکی از پمپ های مکنده می باشد که در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. این پمپ دمنده و مکنده در صنایعی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع ساختمانی جزو تجهیزات پر کاربرد است. مکانیزم عملکرد روتس بلوئر به این صورت است که هوا با استفاده از فیلتری که در قسمت ورودی آن نصب شده به درون هواساز بلوئر مکیده می شود. بعد از آن هوا وارد لوله های انتقال و خروجی می شود. انواع روتس بلوئر برای تامین هوای سوخت در ماشین های بزرگ و جمع آوری گرد و غبار و انتقال دانه ها در سیلو ها استفاده می شوند.

کاربرد بلوئر هوادهی یا پمپ روتس بلوئر چیست؟

این پمپ مکنده و دمنده در صنایع گوناگون جزو تجهیزات پر کاربرد است. به عنوان مثال از صنایعی که از پمپ بلوئر استفاده می کنند می توانیم به صنایع مصالح ساختمانی مانند سیمان، صنایع بسته‌ بندی، صنایع پرورش آبزیان و صنایع تعویض هوا، صنایع تصفیه فاضلاب و صنایع کاشی و سرامیک و خودروسازی و غیره اشاره کنیم. هر یک از انواع روتس بلوئر کاربرد بسیار زیادی دارند و در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در پاسخ به این سوال کاربرد روتس بلوئر چیست باید ذکر کنیم که این محصول جهت هوادهی در استخر های تصفیه استفاده می شوند. به طور کلی یکی از مهم ترین کاربرد هایی که پمپ های روتس بلوئر دارند در تصفیه خانه فاضلاب می باشد. عواملی نظیر راندمان کاری بالا، تعمیر و نگهداری راحت و قدرت بالا این پمپ ها را جزو پرکاربرد ترین تجهیزات در صنایع کرده است.

پرکاربرد ترین تجهیزات در صنایع مختلف

پرکاربرد ترین تجهیزات در صنایع مختلف

با انواع مختلف روتس بلوئر در صنایع آشنا شوید

پمپ روتس بلوئر یا بلوئر هوادهی مانند سایر تجهیزات دیگری که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارد. در پاسخ به سوال انواع روتس بلوئر چیست باید ذکر کنیم که انواع بلوئر به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند که شامل فولی تسمه و کوپله مستقیم هستند. هر یک از این تجهیزات با توجه به عوامل مختلفی نظیر میزان فشار و دبی استفاده می شوند. در واقع برای انتخاب توان الکتروموتور به میزان فشار مورد نیاز از دستگاه ها توجه می کنند. این تجهیزات با توجه به تکنولوژی روز تولید شده اند و دارای اجزایی نظیر شافت، گیربکس، سیلندر و سرسیلندر و واحد هواساز و غیره هستند. عواملی نظیر تولید فشار و دبی مناسب، تحمل فشار بالا انواع مختلف روتس بلوئر را جزو بهترین و محبوب ترین پمپ های دمنده و مکنده در صنایع کرده‌اند.

نکاتی برای انتخاب روتس بلوئر با توجه به کاربرد

نکاتی برای انتخاب روتس بلوئر با توجه به کاربرد

فاکتور های مهم برای انتخاب روتس بلوئر

پارامتر های مهم جهت انتخاب روتس بلوئر چیست؟ تا به اینجا متوجه شدید که روتس بلوئر یکی از پمپ های پرکاربردی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. برای انتخاب این پمپ باید به عوامل مختلفی نظیر عملکرد، ظرفیت موتور، کاربرد، اندازه و طراحی تیغه ها توجه داشته باشید. از آنجایی که از روتس بلوئر در صنایع مختلفی نظیر نساجی، کشاورزی، صنایع رنگ، شیلات و صنعت غذا و دارو و حتی در سیلو ها و ماشین های سمپاشی و استخر های آبکاری و غیره استفاده می کنند، اهمیت توجه به کاربرد و نوع روتس بلوئر بسیار بالا است.

عوامل موثر بر قیمت روتس بلوئر چیست؟ به طور کلی در خرید باید پارامتر هایی نظیر مشخصات روتس بلوئر، انواع روتس بلوئر، وزن و اندازه، نوع نیاز و کاربری، قدرت دستگاه، سرعت جریان باد، کیفیت هوای خروجی، قیمت روتس بلوئر و هزینه نگهداری و میزان صدای دستگاه مورد توجه قرار بگیرد.

 

فاکتور های مهم در خرید روتس بلوئر چیست

فاکتور های مهم در خرید روتس بلوئر چیست

جمع بندی

روتس بلوئر یکی از پمپ های دمنده و مکنده می باشد که با عنوان پرکاربردترین تجهیزات در صنایع آب و فاضلاب، صنایع ساختمانی، صنایع ساخت سیمان، صنایع تعویض هوا، تولید کاشی و سرامیک، خودرو سازی و غیره کاربرد بسیار زیادی دارد. این دستگاه به دو دسته تقسیم بندی می شود که با نام فولی تسمه و کوپل مستقیم شناخته می شوند. برای انتخاب هر یک از این تجهیزات باید نکاتی نظیر ظرفیت موتور، طراحی تیغه، وزن و اندازه، نوع نیاز کاربری، قدرت دستگاه، کیفیت هوای خروجی، هزینه نگهداری، میزان صدای دستگاه و قیمت بلوئر را مد نظر قرار دهید.

 

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر TRUNDEAN

روتس بلوئر SHOWFOU

مقالات مرتبط:

بررسی مشخصات قیمت خرید بلوئر کوبی چک

با کاتالوگ بلوئر ارزن آشنا شوید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.