مجله آگما

پمپ بلوئر هواده چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ بلوئر هواده

پمپ بلوئر هواده از اجزای حیاتی صنایع است که می تواند راندمان کاری را به طور چشمگیری افزایش دهد. پمپ های هوادهی امروزه با فشار های خروجی متفاوتی طراحی شده اند. به همین دلیل صنایع هیچ محدودیتی در انتخاب و خریداری آن ها نخواهند داشت. در ادامه با عملکرد این پمپ ها و کاربرد آن ها آشنا می شوید.

معرفی پمپ بلوئر هواده و بررسی ویژگی های آن

یکی از مهم ترین تجهیزات در اکثر صنایع را می توان پمپ های بلوئر هواده دانست. این پمپ ها در واقع با عنوان پمپ های دمنده نیز شناخته می شوند. دلیل این امر، این است که می توانند گاز یا هوا را بدمند و از یک فضا به فضای دیگر انتقال دهند. پمپ های بلوئر هواده، فرایند مکش هوا یا گاز را نیز انجام می دهند.

از این جهت می توان از آن ها برای ایجاد فضایی بدون هوا یا خلاء در مخازن صنعتی نیز استفاده کرد. این تجهیزات همچنین گزینه ایده آلی برای تولید هوا با فشار متوسط هستند. پمپ های هواده به دو صورت سانتریفیوژ و جا به جایی مثبت طراحی شده اند. به همین دلیل می توانید مطابق با نیاز خود این پمپ ها را خریداری کنید.

ویژگی های پمپ های بلوئر هواده

ویژگی های پمپ های بلوئر هواده

پمپ‌ های هواده‌ و تنوع چشمگیر آن ها

پمپ بلوئر هواده را می توان به چهار دسته کلی تقسیم کرد. یکی از رایج ترین و پرفروش ترین انواع این پمپ ها، پمپ روتس بلوئر نام دارد. این پمپ در واقع کاربرد گسترده ای دارد و می تواند نیاز اکثر صنایع را برطرف سازد. پمپ روتس بلوئر به صورت دوگانه فعالیت می کند. به گونه ای که می تواند فرایند مکش و دمش هوا را انجام دهند. نوع دیگر پمپ هوادهی را می توان بلوئر ساید چنل دانست.

این پمپ عملکردی مشابه با روتس بلوئر دارد. با این تفاوت که حداکثر جریان دبی تولیدی آن 1000 متر مکعب بر ساعت است. فن بلوئر و اسکرو بلوئر نیز از دیگر انواع پمپ های هوادهی به حساب می آیند. این دو نوع بلوئر به ترتیب برای مکندگی و دمندگی با فشار کم و زیاد مناسب خواهند بود.

دلایلی که شما را به خریداری پمپ های هواده ترغیب می کنند

یکی از دلایل محبوبیت پمپ بلوئر هواده در صنایع را می توان مزیت های گسترده آن دانست. این پمپ ها بر خلاف کمپرسورها هوای خروجی عاری از روغن دارند و همچنین می توانند به صورت دائمی فعالیت کنند. این امر تاثیر چشمگیری در افزایش راندمان کاری خواهد داشت. نگهداری از این پمپ ها بسیار آسان است و افراد مبتدی نیز می توانند از آن ها استفاده کنند.

این پمپ ها آلودگی صوتی بسیار کمی دارند و به سنسور های کنترل دمای موتور مجهز هستند. از دیگر مزیت های پمپ های هواده را می توان توانایی فیلتر کردن هوای خروجی معرفی کرد. هوای خروجی این پمپ ها هیچ گونه رطوبتی ندارد و برای فعالیت های خشک بسیار مناسب است.

کاربرد پمپ های بلوئر هواده

کاربرد پمپ های بلوئر هواده

استفاده از پمپ‌ های بلوئر‌ هواده در کدام صنایع ضرورت دارد

پمپ بلوئر هواده یکی از اعضای اصلی صنایع تصفیه آب و فاضلاب به حساب می آید. این پمپ ها همچنین در صنایع نفت و گاز نیز نقش موثری دارند. معادن و صنایع نساجی، بدون وجود این پمپ ها نمی توانند عملکرد بالایی داشته باشند. علاوه بر این امروزه از پمپ های روتس بلوئر در صنعت پرورش آبزیان نیز استفاده می شود.

عملکرد سیستم های انتقال دهنده مواد و همچنین صنایع بسته بندی انواع مواد دارویی، خوراکی، کاشی و سرامیک و … به وجود پمپ های هوادهی وابسته هستند. این پمپ ها در صنایع خودروسازی نیز کاربرد گسترده ای خواهند داشت.

خرید پمپ های بلوئر هواده

خرید پمپ های بلوئر هواده

راهنمای خرید بهترین مدل پمپ هواده با بهترین قیمت

برای انتخاب بهترین مدل پمپ بلوئر هواده لازم است تا پارامتر های مشخصی را در نظر بگیرید. حتما میزان فشار هوای خروجی این پمپ ها را بررسی کرده و مطابق با نیاز خود آن ها را بخرید. ظرفیت پمپ و دبی نیز یکی از مهم ترین فاکتور های خریداری پمپ های هوادهی هستند. برای خریداری این پمپ ها حتما بودجه نهایی خود را مشخص کنید. همچنین می توانید این پمپ ها را با بهترین قیمت از وبسایت آریا گشتاور مانا خریداری کنید.

نتیجه گیری

پمپ بلوئر هواده اهمیت بسیار زیادی در صنایع دارد. البته امروزه از این پمپ ها برای مصارف شخصی نیز استفاده می شوند. تنوع گسترده این پمپ ها، موجب سردرگمی خریداران خواهد شد. از این جهت می توانید از کارشناسان آریا گشتاور مانا کمک بگیرید.

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر MAPROAIR

روتس بلوئر KUBICEK

مقالات مرتبط:

بررسی مشخصات قیمت خرید بلوئر کوبی چک

با ویژگی ها و مشخصات فنی بلوئر هوا در صنعت آشنا شوید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.