مجله آگما

بهره مندی از مزایای پمپ استیل 316 با شناخت مشخصات فنی آن

پمپ استیل 316

‌از پرکاربردترین پمپ های صنعتی حال حاضر دنیا می توان به پمپ استیل 316 اشاره کرد. این پمپ به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد، در زمینه های مختلف بکار می رود. از مهم ترین کاربردهای پمپ های استیل‌ 316‌ می توان به انتقال آب، سیال های خورنده فولاد و اسیدهای رقیق اشاره کرد. پمپ های استیل‌ 316‌ غالباً در اندازه های مختلفی تولید می شوند. با این وجود، حجم 300 میلی لیتر این نوع پمپ ها دارای بیشترین کاربرد هستند.

آشنایی با مشخصات فنی پمپ های استیل 316

پمپ های استیل 316 از پرکاربردترین پمپ های گریز از مرکز به شمار می روند. این پمپ ها معمولاً برای انتقال آب یا سیال های خورنده تا ارتفاع 30 متری بکار می روند. یکی از ویژگی هایی که این نوع پمپ ها را از انواع دیگر پمپ های گریز از مرکز متمایز می کند، جنس بدنه آن هاست. در ساختار بدنه پمپ های استیل 316، 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل بکار می رود.

بکار بردن چنین ترکیبی در ساختار بدنه این نوع پمپ ها باعث کاهش میزان خورندگی می شود. به عبارت دیگر، میزان اکسید شدن و خورندگی پمپ استیل 316 حدود 04/0 میلی متر در هر صد سال تخمین زده شده است. البته، این نوع ساختار بدنه را می توان در پمپ های استیل 304 نیز مشاهده کرد. با این تفاوت که در ساختار بدنه پمپ های 316 از 2 درصد مولیبدنیوم نیز استفاده می شود. مولیبدنیوم باعث بهبود خواص ضد خورندگی پمپ ها می شود.

از دیگر ویژگی های مهم پمپ های استیل‌ 316‌ می توان به مقاومت سایشی، حرارتی و خوردگی بالا اشاره کرد. به دلیل ساختار شیمیایی منحصر به فرد بکار رفته در بدنه این پمپ ها، کارایی آن ها در مقایسه با پمپ های استیل گرید های دیگر بیشتر است. به این نکته توجه داشته باشید که پمپ های استیل 316 با هد متوسط و در فرکانس 50 و 60 هرتز تولید می شوند.

مشخصات فنی پمپ های استیل 316

مشخصات فنی پمپ های استیل‌ 316‌

از پمپ استیل 316 در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد، پمپ های استیل‌ 316‌ به دلیل خواص ضد خورندگی بالایی که دارند، برای انتقال انواع سیال های خورنده و اسیدهای رقیق استفاده می شوند. کاربرد اصلی این نوع پمپ ها در انتقال اسیدهای کلریدی است، چراکه پمپ های معمولی در معرض این نوع اسیدها خیلی سریع دچار خورندگی می شوند. علاوه بر این، استفاده از پمپ های استیل‌ 316‌ به منظور انتقال سیال در آب های شور نیز بسیار رواج دارد.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پمپ استیل ضد اسید را نیز می توان برای انتقال سیال در آب های شور استفاده کرد. با این وجود، این نوع پمپ ها دارای درصد تخریب بالایی هستند. به همین دلیل، استفاده از پمپ استیل 316 به دلیل مقاومت بیشتر در برابر خورندگی به پمپ های ضد اسید ترجیح داده می شود.

کاربرد پمپ های استیل 316

کاربرد پمپ های استیل‌ 316‌

راهنمای خرید پمپ های استیل 316

شرکت های بسیار زیادی در زمینه طراحی و ساخت پمپ های استیل‌ 316‌ در داخل و خارج از کشور فعالیت می کنند. از مهم ترین شرکت های خارجی تولید کننده این نوع پمپ ها می توان به Ebra ژاپن، Lowara و Calpeda ایتالیا اشاره کرد. قیمت پمپ‌ استیل‌ 316 برندهای خارجی بستگی به نوسان بازار ارز دارد. به طور کلی، این نوع پمپ ها با قیمت بالاتری در مقایسه با پمپ های تولید داخل به فروش می رسند.

راهنمای خرید پمپ های استیل‌ 316‌

راهنمای خرید پمپ های استیل‌ 316‌

سخن پایانی

توانایی پمپ استیل 316 در انتقال سیال های خورنده را نمی توان انکار کرد. این نوع پمپ ها در مقایسه با سایر پمپ های استیل از خواص ضد خورندگی و تحمل پذیری بالا در برابر دما برخوردار هستند. به همین دلیل، از پمپ های استیل 316‌ به عنوان کف کش در آب های کثیف صنعتی یا فاضلاب های شهری نیز استفاده می شود. شاید تنها نقطه ضعف این نوع پمپ ها، هد نسبتاً کوتاه آن ها در مقایسه با پمپ های پیستونی باشد. صرف نظر از این مشکل، ساختار بدنه آن ها از مقاومت بالایی برخوردار است.

آیا تاکنون تجربه خرید پمپ های استیل 316 را داشته اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

محصولات مرتبط:

پمپ سانتریفیوژ استیل دیزل ساز سری DSS

پمپ سانتریفیوژ استیل لوارا (Lowara) سری CEA

مقالات مرتبط:

بهره مندی از مزایای پمپ‌ استیل‌ ۳۱۶ با شناخت مشخصات فنی آن

قیمت پمپ اسید در بازار کشور

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.