مجله آگما

قیمت پمپ استیل 316

قیمت پمپ استیل ۳۱۶

پمپ فولاد 316 سانتریفیوژی، مناسب برای انتقال مایعات خورنده و اسیدهای رقیق. این پمپ با پروانه، بدنه و شفت از فولاد ضد زنگ و مقاومت در برابر سایش، حرارت و خوردگی ساخته شده است. این سری از پمپ ها با برندها، اندازه و قدرت های مختلف تولید می شوند. پمپ استیل 316 یکی از پرکاربردترین انواع پمپ در دنیای صنعتی می باشد. این پمپ بر اساس ویژگی های طراحی خود، عملکرد خوبی برای انتقال آب، سیالات خورنده فولادی و اسیدهای رقیق دارد. علیرغم اینکه این پمپ ها در اندازه ها و توان های مختلف تولید می شوند، بیشترین حجم معمولاً 300 میلی لیتر و حداکثر فرکانس 50 تا 60 هرتز می باشد. اگر به دنبال خرید این نوع پمپ هستید، با ما همراه باشید.

کاربرد پمپ فولادی 316

به طور کلی می توان گفت که این پمپ بیشتر برای انتقال سیالات خورنده و اسیدهای رقیق استفاده می شود. از آنجایی که این نوع پمپ دارای خاصیت ضد اسیدی و ضد خوردگی خوبی به خصوص در برابر اسیدهای کلرید دارد. همچنین پمپ استیل 316 برای حمل سیال در آب نمک نیز مناسب می باشد.

یکی از مشکلاتی که پمپ های ضد اسید دارند این است که همیشه در آب نمک یا سیالات کلرید درصد تخریب بیشتری دارند. اما پمپ فولاد 316 تقریبا با هدف کار در این نوع سیالات طراحی و ساخته شده است. وقتی به نوع ساخت و درصد مواد به کار رفته در این پمپ نگاه می کنیم، متوجه می شویم که پمپ فولاد 316 در بین سایر گریدهای پمپ های فولادی در برابر خوردگی مقاوم تر بوده و همین امر باعث می شود که کاربردهای این پمپ نسبت به انواع دیگر بهتر باشد.

کابرد های این نوع پمپ در صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز، صنایع پالایش و پالایش گاز، صنایع پتروشیمی، صنایع کاغذ، صنایع غذایی و دارویی، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نفت و پتروشیمی، صنایع، باتری سازی، صنایع رنگ می باشد.

ویژگی پمپ فولاد 316

ویژگی پمپ فولاد 316

آیا پمپ‌ فولاد‌ 316‌ یک پمپ کف کش نیز هست؟

با توجه به تمامی ویژگی های ذکر شده پمپ استیل 316 به نظر می رسد این پمپ را می توان یک پمپ کف کش نیز به حساب آورد. در واقع پمپ شناور استیل 316 قادر است در انواع آب های کثیف و فاضلاب و تا دمای 50 درجه سانتی گراد کار کند. بنابراین پمپ فولاد 316 می تواند انتخاب بسیار مناسبی به عنوان پمپ کفی باشد.

اما باید توجه داشته باشید که این پمپ که نوعی پمپ گریز از مرکز بوده و نمی تواند سیال را تا ارتفاع زیاد پمپاژ کند.

مواد و مشخصات پمپ فولادی 316:

  • بدنه: فولاد ضد زنگ 316
  • شفت: فولاد ضد زنگ 316
  • پروانه: فولاد ضد زنگ 316
  • آب بندی: آب بندی مکانیکی
  • ذرات عبوری: 35 تا 50 میلی متر

مهمترین ویژگی ساختاری پمپ استیل 316 وجود 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در ساختار بدنه و اجزای داخلی آن است. این نوع سازه در پمپ فولادی 304 نیز دیده می شود. این نوع ترکیب فلزات در ساختار بدنه و اجزای داخلی این پمپ ها باعث شده تا میزان خوردگی به میزان قابل توجهی کاهش یابد. در واقع اگر بخواهیم با دقت صحبت کنیم، میزان اکسیداسیون و خوردگی در این نوع پمپ ها حدود 0.04 میلی متر در هر صد سال است.

انواع پمپ استیل 316

انواع پمپ استیل 316

انواع پمپ استیل 316

پمپ های استنلس استیل در مدل های مختلفی مانند سه فاز و تک فاز تولید می شوند که در ادامه به اختصار توضیح داده شده است.

  1. پمپ سانتریفیوژ کوپلینگ مستقیم با موتور پمپ‌ استیل‌ 316‌:

این سری پمپ استیل 316 برای جابجایی آب و سیالات شیمیایی و آنهایی که نیاز به موتور الکتریکی معمولی دارند استفاده می شود. قابل حمل، سبک و کارکرد آسان دارند.

  1. مدل COF: پمپ گریز از مرکز بدون موتور ، پمپ فولاد 316 سری CO:

این سری پمپ فولادی 316 سری COF که به آن تک پمپ نیز می گویند برای جابجایی مایعات قابل اشتعال حاوی ذرات و محیط انفجاری با دبی بالا و هد کم کاربرد دارد. پس از تعیین دبی و هد پمپ، تک پمپ انتخاب شده و برای موتور الکتریکی مورد استفاده مناسب است، از دستگاه الکتروموتور ضد انفجار با این سری پمپ استیل کوپله و شاسی لوارا 316 COF استفاده می شود.

قیمت پمپ فولاد 316

قیمت پمپ فولاد 316

قیمت پمپ استیل 316

شرکت هایی مانند Ebra در ژاپن، Lowara و Calpeda در ایتالیا تولید کنندگان برجسته پمپ های 316 هستند. همانطور که گفته شد قیمت انواع پمپ شناور با توجه به مشخصات فنی آنها متفاوت است. سایت آریا گشتاور مانا عرضه کننده انواع پمپ می باشد که با توجه به خرید مستقیم شما می تواند قیمت مناسب تمامی محصولات را تضمین کند. برای استعلام قیمت پمپ مورد نظر با ویژگی های مناسب با کاربرد شما و مشاوره در زمینه خرید نوع پمپ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

محصولات مرتبط:

پمپ سانتریفیوژ اتابلوک نوید موتور

پمپ سانتریفیوژ استیل لئو (Leo) سری XZS

مقالات مرتبط:

برای خرید پمپ اسید سولفوریک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قیمت پمپ اسید در بازار کشور

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.