مجله آگما

قیمت پمپ اسید در بازار کشور

قیمت پمپ اسید

پمپ های مکش سیالات، تجهیزات بسیار مفیدی در صنایع مختلف هستند. می دانیم که در بسیاری از صنایع غذایی، دارویی و غیره از مواد شیمیایی، خورنده یا سمی و خطرناک استفاده می شود. در بازار ایران انواع برند های داخلی و خارجی الکتروپمپ ضد اسید وجود دارد که از برندهای داخلی می توان به پمپ بهمن و برند خارجی می توان به Debem ایتالیا، Trundean تایوان، SPC و کالمو چین اشاره کرد.  آریا گشتاور مانا وارد کننده انواع پمپ اسید با ظرفیت ها و دبی های مختلف و برندهای مختلف در ایران می باشد. برای آگاهی از قیمت پمپ اسید حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

پمپ اسید در چه مواردی کاربرد دارد

پمپ ضد اسید وسیله ای برای ایجاد جریان اسید در لوله ها و مدارهای هیدرولیک است که اغلب در کارخانه های مواد غذایی و دارویی استفاده می شود. بنابراین برای مکش و انتقال این مواد شیمیایی مانند اسیدها، قلیاها، سموم، حلال ها و … به نوعی پمپ نیاز است که مقاومت لازم را در برابر این مواد شیمیایی داشته باشد. پمپ ضد اسید، برای انتقال این نوع مواد شیمیایی طراحی شده است. به پمپ های پلیمری، پمپ تفلون و پمپ پلاستیکی نیز معروف هستند.

هدف از استفاده از پمپ اسید گاهی انتقال اسید به ویژه اسیدهای خوراکی در کارخانه های مواد غذایی است و گاهی فقط جریان اسید در مسیرها به منظور شستشوی مسیر و خط لوله است. متریال و نوع پمپ اسید  به نوع و درجه خورندگی اسید و دمای کار پمپ اسید بستگی دارد.

قیمت پمپ اسید

قیمت پمپ اسید

دلایل استفاده از پمپ ضد اسیدی در سیستم هیدرولیک

اگرچه دلیل اصلی استفاده از پمپ های اسیدی در مدارهای هیدرولیک مقاومت در برابر خوردگی اجزای در تماس با سیال خورنده که می توانند اسیدها، بازها، نمک ها، حلال های صنعتی و مواد باشند. اما مزایای دیگری برای پمپ های اسیدی به ویژه پمپ های اسید پلیمری را می توان برشمرد آنها عبارتند از: حداکثر سرعت جریان خروجی، فشار بالا ایجاد شده در سیال، توانایی انتخاب بین اندازه ها ورودی و خروجی های متعدد، قابلیت اتصال به هر موتور الکتریکی DC، AC، قابلیت استفاده سایر سیستم های محرک به جز الکتروموتور در پمپ اسید مانند کمپرسور هوا، سیستم ها هیدرولیک، سیستم های دیزل و انرژی های تجدیدپذیر از جمله این موارد هستند. در استفاده از پمپ اسید معمولاً معیار اصلی برای انتخاب طول عمر قطعات داخلی و البته غذا و دارو، عدم تشکیل رسوب در سیستم و عدم تغییر در ترکیب شیمیایی سیال پمپ شده می باشد.

راهنمای انتخاب پمپ اسید

یکی از مهمترین وظایف در هنگام خرید و موثر در قیمت پمپ اسید، انتخاب مدل مناسب است زیرا فعالیت هایی که از این نوع پمپ ها استفاده می شود، معمولا حاوی سیالات خطرناک با خواص شیمیایی متفاوت است. به همین دلیل افراد بهترین و مناسب ترین مدل و سری را برای کار خود انتخاب کنند.

به طور معمول پمپ های پلیمری از مواد PP، PE، PVC، PVDF، PTFE ساخته می شوند، اما با توجه به فعالیت های مختلف (فشار، نوع سیال، گرما و سایش)، در صورت نیاز به مقاومت بیشتر، از شیشه، سرامیک، کربن و لاستیک استفاده می شود. همچنین لازم به یادآوری است که هر یک از مواد اولیه ذکر شده برای دسته خاصی از فعالیت ها و سیالات مناسب هستند.

دلایل انتخاب پمپ اسیدی

دلایل انتخاب پمپ اسیدی

هنگام انتخاب بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

  • حداکثر دمای تولید در حین کار چقدر می تواند باشد؟
  • ارتفاعی که سیال در حین پمپاژ باید طی کند تا به مقصد برسد
  • مقدار فشار خروجی مطلوب یا مناسب سیال
  • میزان توانایی و تحمل بار پمپ
  • میزان خورندگی و ویسکوزیته سیال
  • مقدار مقاومت مورد نیاز پمپ
  • دبی و حجم مورد نیاز جهت انتقال سیال
  • قوانین استفاده ای که سازنده به صورت دفترچه یا لیبل حتما ذکر کرده است.

قیمت پمپ اسید

با توجه به تنوع زیاد پمپ های اسیدی چه از نظر نوع و چه از نظر جنس مورد استفاده در تولید البته از نظر برند و قدرت کاری قیمت پمپ اسید بسیار متنوع است. به طور کلی، می توان پمپ های اسیدی به 4 گروه اصلی تقسیم کنید: پمپ اسید دیافراگمی فولاد ضد زنگ، پمپ اسید دیافراگمی پلیمری، پمپ اسید گریز از مرکز فولاد ضد زنگ و پمپ اسید گریز از مرکز پلیمری. با توجه به قیمت بالاتر فولاد ضد زنگ در بازار جهانی نسبت به مواد پلیمری کاملا واضح است که قیمت پمپ استیل اسید در گریدها و سری های مختلف از پمپ های پلیمری بالاتر می باشد.

خرید پمپ اسیدی

خرید پمپ اسیدی

سخن پایانی

با توجه به حساسیت بالای پمپ های جابجایی و انتقال اسید و مواد شیمایی خورنده، پیشنهاد می شود قبل از خرید و آگاهی از قیمت پمپ اسید در صورت نداشتن اطلاعات و تجربه کافی در این زمینه حتما با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و با آنها مشورت نمایید زیرا در برخی زمینه ها با انتخاب نادرست دستگاه، دچار مشکل می شوید.

محصولات مرتبط:

پمپ پلیمری دبم

پمپ پلیمری بهمن

مقالات مرتبط:

آشنایی با پمپ بشکه کش برقی

برای خرید پمپ اسید سولفوریک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.