مجله آگما

کاربرد و ضرورت استفاده از دوزینگ پمپ استخر

دوزینگ پمپ استخر

پاکسازی و بهداشت استخر ها به شمار می آید. اهمیت استفاده از این قطعه به میزانی بالا است که به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر شناخته می شود.

همانطور که از نامگذاری این سازه مشخص است، پمپ  مذکور با تزریق مواد ضد عفونی و کلر به به آب استخر باعث کاهش آلودگی و از بین رفتن میکروب و باکتری های موجود در آب می شود. آب استخر پس از عبور از فیلترها و عمل تزریق مواد تمیز و پاکسازی شده و مجددا به استخر باز می گردد.

البته برای حفظ سلامت پمپ ها نیز ضروری است که از برخی تجهیزات حفاظتی استفاده کرد. به همین علت برای حفاظت از پمپ، در قسمت مکش پمپ یک صافی پلیمری برای جلوگیری از ورود ذرات جامد به پمپ نصب می شود.  

معرفی دوزینگ‌ پمپ‌ استخر‌ ها

دوزینگ پمپ استخر به عنوان اصلی ترین قطعه برای حفظ سلامت آب استخر به کار برده می شود. این قطعه منحصر به فرد، جهت تزریق مواد ضد عفونی کننده در سیستم تصویه آب استخر تعبیه شده است. پمپ های تریق برای انتقال کلر جهت پاکسازی و ضد عفونی کردن آب استخر به کار برده می شوند.

از آنجا که وظیفه پمپ ها تزریق مواد شیمیایی به داخل آب است، ضرورت دارد که برای اعمال تنظیمات آن فردی متخصص حاضر شود.

به همین علت پس از نصب و تعبیه پمپ های تزریق، ، تکنسین برای تنظیم مقدار دبی و فشار انتقال سیال حضور پیدا می کند.

ضرورت استفاده از دوزینگ پمپ استخر

پمپ تزریق استخر به نام مترینگ پمپ شناخته می شود. همانطور که اشاره شد، کاربرد اساسی این تجهیزات حفظ پاکی آب استخر ها است.

همواره بهداشت آب استخر ها با نفوذ مواد آلوده کننده و عفونی مورد تهدید قرار می گیرند. به همین علت برای حفظ سلامت آب، استفاده از یک سیستم تصفیه آب مناسب ضرورت دارد. بنابراین کلر زنی استخر، ضامن سلامت افراد است.

دوزینگ پمپ دستگاهی برای پاکسازی آب

دوزینگ پمپ دستگاهی برای پاکسازی آب

انواع دوزینگ‌ پمپ‌ ها

تقاضای بسیاری برای تهیه مترینگ پمپ ها در بازار صنعت های حساس و مصارف خانگی وجود دارد. به همین علت تولیدکنندگان برای افزایش فروش و پوشش دهی نیاز بازار به تولید انواع این تجهیزات اقدام کرده اند.

 نکته حائز اهمیت این است که نوع جنس بدنه و قطعات پمپ ها موجب بروز تفاوت ها و تقسیم بندی آن ها می شود. بنابراین جهت تکمیل اطلاعات فوق، به انواع متعدد تجهیزات مذکور اشاره خواهیم کرد.

  • پمپ های (PVC)
  • دوزینگ پمپ های پلی پروپیلن
  • پمپ های فولادی ضد زنگ
  • دوزینگ پمپ های (PVDF)
  • الکتروموتور ها
  • مترینگ الکترومغناطیسی
  • دوزینگ پمپ بادی
دوزینگ پمپ تزریق کلر به آب استخر

دوزینگ پمپ تزریق کلر به آب استخر

    کاربرد دوزینگ پمپ استخر

    همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، اصلی ترین کاربرد پمپ های مذکور تصفیه آب استخر است. با این حال می بایست اشاره کرد که کاربری این تجهیزات محدود به یک مورد نخواهد بود. بنابراین در ادامه مطالب به بررسی سایر کاربری های این سازه های منحصر به فرد پرداخته شده است.

    • گندزدایی و تصفیه آب درون خط های لوله
    • تزریق کلر بر اساس (PH) از پیش تعیین شده
    • مانع پیشروی خوردگی در تجهیزات تصفیه آب
    • کنترل میزان قلیایی بودن آب استخر و (PH) آن
    • جلوگیری کننده از رسوب گذاری در سیستم
    • گرفتن سختی آب از پلی فسفات
    انواع متفاوت دوزینگ پمپ استخر

    انواع متفاوت دوزینگ پمپ استخر

    عوامل موثر در انتخاب پمپ‌ مناسب استخر‌

    بی شک برای تهیه دوزینگ پمپ استخر می بایست به نکات متعددی توجه نمایید. از اصلی ترین عوامل موثر در انتخاب پمپ مترینگ مناسب می توان به حجم گردش آب و ظرفیت استخر و درصد و میزان تزریق مواد به آب استخر اشاره کرد.

    مهم ترین و موثر ترین فاکتور میزان حجم استخر است. برای دستیابی به میزان ظرفیت استخر یا جکوزی می بایست از برخی فرمول های هندسی پیروی شود

    همچنین می بایست توجه داشت که ظرفیت استخر موجب تعیین میزان تعویض آب استخر می شود. به همین علت معمولا برای تعویض آب استخر های خانگی هر 6 ساعت یکبار و برای استخر های آموزشی هر 4 ساعت یک بار اقدام خواهد شد.

    محصولات مرتبط:

    دوزینگ پمپ اینجکتا

    دوزینگ پمپ اتاترون

    مقالات مرتبط:

    بررسی دوزینگ پمپ اسید و کارآیی های آن

    خریدی مناسب با دانستن قیمت پمپ بشکه کش

     

    بازگشت به لیست

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.