مجله آگما

عوامل موثر بر قیمت دوزینگ پمپ

قیمت دوزینگ پمپ

عوامل زیادی بر قیمت دوزینگ پمپ تاثیرات مستقیم می گذارند.‌ یکی از انواع پمپ هایی که در صنایع کاربرد زیادی دارد دوزینگ پمپ است. مهم ترین پارامتر تاثیر گذار بر روی قیمت این پمپ مدل های مختلف آن است. چرا که پمپ های دوزینگ در مدل های گوناگونی تولید شده اند که با توجه به عملکرد در چند دسته قرار می گیرند. جدا از این متریال های مختلف به کار رفته در دوزینگ پمپ هم یکی دیگر از پارامتر های تاثیرگذار است. زیرا انواع پمپ های دوزینگ بر اساس کاربرد با استفاده از متریال های گوناگونی به مرحله تولید رسیده اند.

مهم ترین پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت دوزینگ پمپ

در بالا ذکر کردیم که دوزینگ پمپ با استفاده از متریال های مختلفی تولید می‌ شود که شامل فولاد ضد زنگ، تفلون، پی وی سی، پلی پروپیلن و کاینار (pvdf) هستند. به صورت کلی دوزینگ پمپ ها به دو دسته سلونوئیدی مگنتی و الکتروموتور تقسیم می شود که پمپ های سلونوئیدی برای کاربری کوچک و سبک با دبی و فشارهای پایین و پمپ های تزریق الکتروموتوری برای کاربرد صنعتی با فشار و دبی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این مکانیزم تزریق در این پمپ به دو صورت دیافراگمی و پیستونی می باشد که با توجه به دبی، فشار و نوع سیال تزریق پمپ و مکانیزم تزریق مناسب انتخاب می شود.

هر یک از مدل های مختلف پمپ دوزینگ قیمت های متفاوتی دارند و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. عوامل دیگری مانند نوع پمپ، نحوه تنظیم دبی و فشار، دقت تزریق پمپ، مشخصات فنی و متریالی که در هر یک از اجزای پمپ استفاده می شود از جمله پارامتر های دیگری هستند که بر روی قیمت این محصول تاثیرات مستقیم می گذارند. به طور کلی قیمت دوزینگ پمپ به دلیل تنوع زیادی که دارد کاملاً متفاوت است. از مدل های متفاوت این تجهیزات در صنعت کاغذ سازی و صنعت مواد غذایی و آب و فاضلاب و سایر صنایع دیگر استفاده می کنند. انواع دوزینگ پمپ را بر حسب شرایط و نوع کاربرد و نوع سیال به کار می گیرند.

انواع مختلف دوزینگ پمپ در صنایع

انواع مختلف دوزینگ پمپ در صنایع

دوزینگ پمپ پرکاربردترین تجهیزات در صنایع

گفتیم یکی از صنایعی که دوزینگ پمپ در آن کاربرد زیادی دارد صنایع آب و فاضلاب است. از پمپ های دوزینگ که با نام پمپ های تزریق هم شناخته می‌ شوند به منظور تزریق ماده ای جهت جلوگیری از ایجاد رسوب در لوله ها بهره می گیرند. دوزینگ پمپ در صنایع کاغذ سازی جهت تزریق دوز مشخصی از کلر برای سفید کردن کاغذ استفاده می شود. البته برای تنظیم ph کاغذ و بهبود خمیر و اضافه کردن چسب مخصوص و تزریق رزین جهت افزایش پایداری کاغذ در برابر آب و رطوبت هم استفاده می‌ شود.

قیمت دوزینگ پمپ بر اساس نوع کاربرد آن هم سنجیده می شود‌. زیرا در صنایع مختلف از مدل‌ های گوناگون دوزینگ پمپ استفاده می کنند. در بسیاری از صنایع وجود پمپ های تزریق و یا همان دوزینگ پمپ کامل الزامی و مهم است. قیمت دوزینگ پمپ کلر هم بر اساس عواملی که بیان کردیم سنجیده می شود.

نکاتی برای خرید و انتخاب انواع دوزینگ پمپ

نکاتی برای خرید و انتخاب انواع دوزینگ پمپ

نکاتی برای خرید انتخاب دوزینگ پمپ

برای خرید دوزینگ پمپ که یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که کاربرد بسیار زیادی دارد باید به موارد مهمی توجه داشته باشید. در این صورت در هنگام خرید عملکرد مثبتی خواهید داشت. اولین نکته این است که حتماً قبل از خرید با کسی که در این زمینه اطلاعات کاملی دارد مشورت کنید.

نکته مهمی که برای خرید باید مد نظر قرار بگیرد توجه به قیمت دوزینگ پمپ می باشد. قیمت مهمترین عاملی است که بر روی خرید تاثیرات مستقیم می گذارد. از این رو قبل از خرید حتما از قیمت انواع دوزینگ پمپ اطلاعات کاملی کسب کنید. نکته دیگر توجه به جنس پمپ می باشد. جنس پمپ با توجه به نوع سیال مورد استفاده انتخاب می شود. نحوه کار دوزینگ پمپ و سیال دمای سیال و فشار کاری و شیوه نصب پمپ و دبی سیال تزریق شده از دیگر نکاتی است که برای خرید دوزینگ پمپ باید مد نظر قرار دهید.

عوامل موثر بر قیمت دوزینگ پمپ

عوامل موثر بر قیمت دوزینگ پمپ

جمع بندی

عوامل زیادی بر روی قیمت انواع دوزینگ پمپ تاثیرات مستقیم می گذارند. این نوع پمپ های پر کاربرد که با نام پمپ تزریق هم شناخته می شوند از پرکاربردترین تجهیزات در صنایع مختلف نظیر صنایع کاغذ سازی، آب و فاضلاب، مواد غذایی و غیره هستند. انواع دوزینگ پمپ با استفاده از متریال هایی نظیر تفلون، پی وی سی، پلی پروپیلن و فولاد ضدزنگ تولید می‌ شوند که در مکان های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید دوزینگ پمپ باید فاکتور هایی نظیر شرایط کاری پمپ، متریال استفاده شده در پمپ، شیوه نصب، فشار کاری، دبی سیال و غیره مد نظر قرار بگیرند.

 

 

محصولات مرتبط:

دوزینگ پمپ اتاترون (Etatron)

دوزینگ پمپ اینجکتا (Injecta)

مقالات مرتبط:

پمپ مخصوص الکل و کاربردهای آن

قیمت قیمت پمپ استیل ۳۱۶

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.