مجله آگما

پرفروش ترین برندهای الکتروموتور

پرفروش ترین برندهای الکتروموتور

الکتروموتور، یک ماشین صنعتی برای تبدیل انرژی الکتریکی به حرکت مکانیکی است. از این دستگاه در انواع تجهیزات برقی، ابزارآلات کشاورزی، لوازم خانگی و ماشین‌آلات مختلف استفاده می‌شود. با توجه به افزایش کاربردهای الکتروموتور در صنایع، تعداد تولیدکنندگان داخلی و خارجی این محصول نیز افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید با پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در ایران و جهان آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

پرطرفدارترین برندهای الکتروموتور

 

الکتروموتور چیست؟ آشنایی با انواع و کاربرد آن

الکتروموتور که با نام موتور الکتریکی نیز شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های صنعتی به شمار می‌رود. از این دستگاه به منظور تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده می‌شود. اساس کار الکتروموتورها بسیار ساده است. یک رسانای حامل جریان الکتریسیته در میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد و نیرویی بر آن اعمال می‌شود. این نیرو با ایجاد حرکت مکانیکی همراه خواهد بود.

به طور کلی، الکتروموتورها در دو نوع دوار و خطی ساخته می‌شوند. با این وجود، محصولات پرفروش ترین برندهای الکتروموتور به صورت دوار هستند. الکتروموتورهای دوار به دو قسمت ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. بخش متحرک این نوع از موتورهای الکتریکی را روتور و بخش ثابت آن را استاتور می‌نامند. نیروی میدان مغناطیسی درون موتور الکتریکی توسط استاتور ایجاد می‌شود و گشتاور ناشی از آن، روتور را به چرخش درمی‌آورد.

به طور کلی، الکتروموتورها از اجزا زیر تشکیل می‌شوند:

  • آرمیچر
  • ذغال هادی
  • منبع تامین برق (AC یا DC)
  • سوئیچ تغییر دهنده جهت جریان الکتریسیته
  • محور و آهنربا

برق مورد نیاز برای راه‌اندازی الکتروموتورها می‌تواند به صورت AC یا DC تامین شود. بر این اساس، الکتروموتورها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • الکتروموتور با جریان مستقیم DC
  • الکتروموتور با جریان متناوب AC

از پرکاربردترین الکتروموتورهای DC می‌توان به نوع سری و موازی اشاره کرد. با این وجود، اکثر الکتروموتورهای مورد استفاده در صنعت از نوع AC هستند. این نوع از موتورهای الکتریکی به دلیل طراحی ساده، مقاومت بالا، هزینه نگهداری کم و اتصال آسان به منبع برق محبوب هستند. البته، قیمت الکتروموتورهایی که با جریان متناوب AC کار می‌کنند، مناسب است. موتورهای الکتریکی AC را می‌توان به دو دسته القایی و سنکرون تقسیم‌بندی کرد.

 

انواع الکتروموتور

 

عواملی که بر کیفیت الکتروموتورها تاثیر می‌گذارند؟

کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید و انتخاب پرفروش ترین برندهای الکتروموتور به شمار می‌رود. هر چه کیفیت موتور الکتریکی بهتر باشد، هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن کمتر خواهد بود. از سوی دیگر، سرعت و عملکرد دستگاه نیز بهبود می‌یابد. در نتیجه، هزینه کردن برای خرید الکتروموتورهای باکیفیت قطعاً ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

در مجموع، فاکتورهای بسیار زیادی بر کیفیت الکتروموتورها تاثیر می‌گذارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ولتاژ گذرا
  • عدم تعادل ولتاژ
  • اعوجاج‌های هارمونیکی

این فاکتورها موجب کاهش کیفیت موتورهای الکتریکی و خرابی آن ها می‌شوند. ولتاژ گذرا به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود، ازجمله: بانک‌های خازنی اصلاح ضریب توان یا خاموش و روشن شدن بارهای مجاور. این مشکل به خصوص در سیم‌پیچ‌های قدیمی بیشتر رخ می‌دهد. از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر کیفیت الکتروموتور می‌توان به عدم تعادل ولتاژ اشاره کرد.

اگر توزیع بار در موتورهای الکتریکی به صورت متعادل انجام نشود، تقارن میان سه فاز دستگاه از بین خواهد رفت. به این ترتیب، جریان الکتریکی از یک فاز بیشتر از دو فاز دیگر عبور می‌کند در حالی که جریان عبوری هر سه فاز باید یکسان باشد. در نتیجه، دستگاه با افزایش دما روبرو می‌شود. از سوی دیگر، اعوجاج‌های هارمونیکی نیز موجب افزایش دمای عملیاتی می‌شوند و راندمان موتور را کم می‌کنند.

اگر به دنبال کیفیت بالا هستید، خرید پرفروش ترین برندهای الکتروموتور می‌تواند بهترین گزینه باشد. برندهای بسیار زیادی در سراسر جهان در زمینه تولید و ساخت موتورهای الکتریکی فعالیت دارند. با این وجود، کیفیت و عملکرد موتورهای الکتریکی تمام برندها یکسان نیست. برندهای مطرح جهان با بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه و دستگاه‌های پیشرفته توانسته‌اند راندمان موتورهای الکتریکی را افزایش دهند.

 

عوامل تاثیرگذار بر کیفیت الکتروموتور

 

لیست بهترین برندهای الکتروموتور

برندهای بسیار زیادی در ایران و خارج از ایران در زمینه طراحی و تولید الکتروموتورها فعالیت دارند. الکتروموتورهای این برندها بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. کشورهای ایتالیا و آلمان از پیشگامان طراحی و تولید پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در دنیا به شمار می‌روند. با این وجود، بسیاری از برندهای ایرانی با ساخت الکتروموتورهای باکیفیت و مقرون به صرفه با برندهای خارجی رقابت می‌کنند. در ادامه، انواع برند الکتروموتور را معرفی خواهیم کرد.

پرفروش ترین برندهای الکتروموتور؛ زیمنس

یکی از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در جهان، زیمنس نام دارد. الکتروموتورهای شرکت زیمنس با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و در زمینه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت‌های ساخت‌وساز، بیمارستان‌ها، سیستم‌های تصویربرداری و غیره همگی از الکتروموتورهای برند زیمنس استفاده می‌کنند. به طور کلی، برند زیمنس بیش از 150 سال است که فعالیت دارد و به عنوان بهترین برند الکتروموتور شناخته می‌شود.

 

الکتروموتور برند زیمنس

 

برند WEG

برند WEG یکی از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور است که در آمریکای لاتین قرار دارد. با این وجود، محصولات این برند توسط شرکت‌های توزیع مختلف در ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند. برند WEG با فروش بیش از 22 میلیون دستگاه در سال به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان قاره آمریکا شناخته می‌شود. این برند، الکتروموتورهای خود را به بیش از 100 کشور دنیا صادر می‌کند.

 

الکتروموتور برند WEG

 

برند جمکو

امروزه، برندهای ایرانی بسیار زیادی در زمینه تولید انواع مختلفی از الکتروموتور فعالیت دارند. شرکت جمکو یکی از برندهای ایرانی معتبر ایرانی به شمار می رود. این شرکت در سال 1369 در سبزوار با هدف تولید موتورهای الکتریکی در ایران تاسیس شد. هدف اصلی از تاسیس این شرکت، رقابت با پرفروش ترین برندهای الکتروموتور بود.

شرکت جمکو از دانش زیمنس برای تولید الکتروموتورهای خود استفاده می‌کند که توسط شرکت چینی لانچو به متخصصان ایرانی منتقل شده است. یکی از مزایا اصلی الکتروموتورهای برند جمکو، سازگاری با آب و هوای ایران است. از دیگر ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به طول عمر بالا، استحکام، ظرفیت توانی متنوع و سیم‌پیچ مسی اشاره کرد.

 

الکتروموتور برند جمکو

 

برند ABB

برند ABB از دیگر برندهای فعال در ایران به شمار می‌رود. الکتروموتورهای این برند به طور گسترده در صنایع مختلف بکار می‌روند. الکتروموتورهای برند ABB هم به صورت AC و هم DC عمل می‌کنند. به دلیل تنوع بالا محصولات برند ABB حتماً پیش از خرید باید کاتالوگ الکتروموتورهای این برند به دقت بررسی شود. برند ABB توانسته است الکتروموتورهای خود را برای استفاده در صنایع کوچک و بزرگ طراحی کند.

 

الکتروموتور برند ABB

 

برند الکتروژن

الکتروژن از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در ایران محسوب می‌شود. این برند بیش از 30 سال است که در ایران فعالیت دارد و الکتروموتورهای مختلف را تحت لیسانس کشورهای اروپایی (آلمان و ایتالیا) تولید می‌کند.

الکتروموتورهای برند الکتروژن را می‌توان در صنایع مختلف و مصارف خانگی استفاده کرد. با این وجود، بیشترین کاربرد آن ها در سیستم‌های تهویه مطبوع، موتور ماشین لباسشویی، مشعل گاز و نفت و پمپ‌های آب است. محصولات این برند بر اساس استانداردهای جهانی در محدوده توان بین 05/0 کیلووات تا 45 کیلووات به فروش می‌رسند.

 

الکتروموتور برند الکتروژن

 

 

برند موتوژن

یکی دیگر از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در ایران، موتوژن نام دارد. این برند با سابقه 45 ساله در طراحی و تولید انواع الکتروموتورها، به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی در ایران شناخته می‌شود. الکتروموتورهای برند موتوژن بر اساس سفارش مشتری به صورت تکفاز و سه فاز ساخته می‌شوند. علاوه بر این، الکتروموتورهای برند موتوژن در توان‌های مختلفی تولید می‌شوند تا در زمینه‌های مختلف قابل استفاده باشند.

 

الکتروموتور برند موتوژن

 

برند گاماک ترکیه

گاماک یکی دیگر از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور به شمار می‌رود. این برند در سال 1961 در ترکیه شروع بکار کرد. الکتروموتورهای گاماک در توان‌های مختلف بر اساس استانداردهای جهانی ساخته و عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های الکتروموتورهای این برند می‌توان به کیفیت عالی و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد.

برند Stream چین

استریم یا Stream یکی از پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در آسیا به شمار می‌رود. این برند به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده الکتروموتور در چین شروع بکار کرد. برای صنعتگرانی که به دنبال خرید یک الکتروموتور با کیفیت اما مقرون به صرفه هستند، الکتروموتورهای برند استریم می‌تواند بهترین گزینه باشد.

 

الکتروموتور برند استریم

 

 

تفاوت انواع برندهای الکتروموتور ایرانی و خارجی

ساخت انواع مختلفی از الکتروموتورها به دوران نیکولا تسلا برمی‌گردد. در نتیجه، برندهای اروپایی و آمریکایی در زمینه طراحی و تولید این موتورهای الکتریکی دارای سابقه طولانی هستند. پرفروش ترین برندهای الکتروموتور تمامی محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی و با کیفیت بسیار بالا درست می‌کنند. کشورهایی ازقبیل: ترکیه، ایتالیا و چین در زمینه تولید الکتروموتورها پیشگام هستند.

در سال های اخیر، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه تولید موتورهای الکتریکی در داخل کشور بوده‌ایم. شرکت‌های معتبری همچون موتوژن، الکتروژن و جمکو در زمینه طراحی و تولید انواع الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز فعالیت گسترده‌ای دارند. قیمت محصولات این برندها در مقایسه با برندهای شناخته شده خارجی کمتر است اما کیفیت آن ها را می‌توان قابل قبول در نظر گرفت.

الکتروموتورهای برندهای داخلی بر اساس استانداردهای جهانی و اروپایی ساخته می‌شوند. در نتیجه، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. امروزه، بسیاری از محصولات برندهای داخلی به سایر کشورهای آسیایی و خاورمیانه صادر می‌شوند. الکتروموتورهای برندهای ایرانی با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و بهترین مواد اولیه می‌توانند رقیب جدی برای پرفروش ترین برندهای الکتروموتور خارجی باشند.

 

برندهای ایرانی تولیدکننده الکتروموتور

 

چگونه می‌توانیم الکتروموتور مناسب کار خود انتخاب کنیم؟

به دلیل تنوع بسیار بالایی که در محصولات پرفروش ترین برندهای الکتروموتور وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب می‌تواند دشوار باشد. پیش از انتخاب و خرید الکتروموتورها باید به نکات مختلفی توجه کرد. یکی از مهم‌ترین نکات، تکفاز یا سه فاز بودن ولتاژ برق است. علاوه بر این، الکتروموتورها در توان‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در نتیجه، انتخاب باید بر اساس توان مورد نیاز انجام شود.

به منظور تعیین توان خروجی الکتروموتورها می‌توان از گشتاور خروجی (نیوتون متر) استفاده کرد. به طور کلی، توان خروجی موتورهای الکتریکی بر اساس کیلووات تعیین می‌شود. علاوه بر توان خروجی الکتروموتورها، تعداد دور موتور و محل نصب نیز تاثیر بسیار زیادی بر انتخاب پرفروش ترین برندهای الکتروموتور دارند. دور الکتروموتورها معمولاً 900، 1400 و 2900 دور در دقیقه است.

به این نکته توجه داشته باشید که بدنه الکتروموتورها معمولاً از جنس چدن یا آلومینیوم ساخته می‌شود. انتخاب جنس بدنه موتورهای الکتریکی بر اساس شرایط کاری، وزن و میزان لرزش دستگاه انجام می‌شود. به طور کلی، متغیرهای زیر بر انتخاب یک الکتروموتور تاثیر می‌گذارند:

  • سرعت یا دور موتور
  • گشتاور کارکرد
  • ولتاژ کاری
  • فرکانس کاری
  • محل نصب دستگاه

به همین دلیل است که حتماً باید میزان رطوبت، دما و ارتفاع محل کار از سطح دریا به دقت اندازه‌گیری شود. در غیر اینصورت، عملکرد موتور الکتریکی در محیط کار قابل قبول نخواهد بود. علاوه بر این، مشخصات فنی خود الکتروموتور نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. در هنگام انتخاب پرفروش ترین برندهای الکتروموتور حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • برند تولیدکننده الکتروموتور
  • تیپ دستگاه و کلاس کاری
  • سال تولید الکتروموتور
  • استانداردهای مورد استفاده برای ساخت
  • سریال مندرج روی پلاک دستگاه
  • نقشه فنی الکتروموتور

این اطلاعات معمولاً روی موتورهای الکتریکی درج می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از کاتالوگ موتور الکتریکی مورد نظر استفاده کرد.

 

نحوه انتخاب و خرید الکتروموتور

 

جمع‌بندی

الکتروموتور به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی به حساب می‌آید. تولیدکنندگان بسیار زیادی در ایران و جهان در زمینه تولید انواع مختلفی از الکتروموتورها فعالیت دارند. با توجه به افزایش تقاضا انتظار می‌رود که تعداد تولیدکنندگان انواع الکتروموتورها نیز در داخل و خارج از کشور افزایش یابد. آریا گشتاور مانا (آگما) می‌تواند به شما در انتخاب و خرید پرفروش ترین برندهای الکتروموتور در ایران و جهان کمک کند.

آیا شما خرید الکتروموتورهای ایرانی را به برندهای مطرح جهان ترجیح می‌دهید؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برترین برندهای تولیدکننده الکتروموتور در ایران کدام هستند؟

برندهای موتوژن، الکتروژن و جمکو از برترین برندهای تولیدکننده الکتروموتور در ایران شناخته می‌شوند.

در انتخاب الکتروموتور باید به چه مواردی توجه کرد؟

انتخاب الکتروموتور باید بر اساس توان، دور موتور، ولتاژ و فرکانس کاری، محل نصب، برند تولیدکننده، کیفیت دستگاه و گشتاور انجام شود.

کدام کشورها در ساخت انواع الکتروموتور در جهان پیشگام هستند؟

کشورهای آلمان، ایتالیا و چین از پیشگامان تولید الکتروموتور در جهان محسوب می‌شوند.

چه عواملی بر قیمت الکتروموتور تاثیر می‌گذارند؟

قیمت الکتروموتورها بر اساس نوع، تیپ دستگاه، توان، کیفیت و برند تولیدکننده تعیین می‌شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.