مجله آگما

نکات موثر بر قیمت پمپ لوب

قیمت پمپ لوب

پمپ لوب ها با عنوان پمپ های گوشواره ای نیز شناخته می شوند. این پمپ ها نمونه خاصی از الکتروپمپ هستند. به همین دلیل تنها برای صنایع دارویی و غذایی کاربرد خواهند داشت. قیمت پمپ لوب، معیار موثری برای خریداری آن ها است. در ادامه عوامل موثر بر قیمت این پمپ ها را بررسی می کنیم.

 عوامل موثر بر قیمت پمپ لوب

پمپ لوب ها از جمله کاربردی ترین پمپ های انتقال سیالات هستند. این پمپ ها از زیر مجموعه پمپ های جابجایی مثبت به حساب می آیند. به همین دلیل می توانند موجب انتقال سیالات با فشار و دبی بالا، شوند. در ابتدا باید بدانید که پمپ های لوب به عنوان گران ترین نوع پمپ های صنعتی شناخته می شوند.

علاوه بر این عوامل متعددی قیمت پمپ لوب ها را دستخوش تغییر می کند. یکی از موثر ترین عوامل را می توان شرکت و برند تولیدی پمپ ها دانست. پمپ های آلمانی مسلماً بالاترین قیمت و کیفیت را به خود اختصاص داده اند. اما اگر به دنبال پمپ هایی با قیمت مقرون به صرفه تر هستید، پمپ های چینی انتخاب مناسبی خواهند بود. به طور کلی این پمپ ها با حداقل قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش می رسند.

انواع پمپ های الکتریکی

انواع پمپ های الکتریکی

 تاثیر نوع کاربری بر قیمت پمپ‌های لوب

یکی از دیگر عوامل موثر بر قیمت پمپ لوب ها، نوع کاربری و کاربرد آن ها است. این پمپ ها اصلی ترین اجزا کارخانه های دارویی، آرایشی و بهداشتی هستند. پمپ هایی که برای سیالات دارویی استفاده می شوند، قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. دلیل این امر را می توان به استانداردهای خاص در طراحی و ساخت این پمپ مانند زبری (roughness) سطح و بدنه پمپ و نوع اتصالات ورودی و خروجی که غالبا به صورت کلمپ بوده اشاره کرد.

این پمپ ها در صنایع غذایی نیز کاربرد دارند و می توانند بسیاری از مواد خوراکی را به بخش های مختلف کارخانه منتقل کنند. از آن جایی که این پمپ ها به طور مستقیم با مواد غذایی در ارتباط هستند، باید از متریال باکیفیتی ساخته شوند. این امر قیمت این پمپ ها را تا حد چشمگیری افزایش خواهد داد.

مزایایی که شما را برای خریداری پمپ‌لوب ترغیب می کنند

از بزرگ ترین مزیت های پمپ های لوب را می توان قابلیت خودمکش بودن آن ها دانست. یکی از مدل های این پمپ ها، می تواند ذرات جامد نظیر زیتون، آلبالو و … را نیز منتقل کند. برای انتقال این سیالات به پمپ هایی با ابعاد بزرگ نیاز دارید. این امر منجر به افزایش قیمت پمپ لوب می شود. از دیگر مزایای این پمپ ها، امکان انتقال سیالات ویسکوزیته است. همچنین نوع طراحی و تلرانس دنده ها در این پمپ باعث شده تا کمترین تنش ممکن به سیال وارد شده و بافت سیال بدون تغییر باقی ماند.

همچنین در عملکرد این پمپ ها، لوب ها با یکدیگر تماس نخواهند داشت. این امر از اصطکاک قطعات جلوگیری کرده و طول عمر پمپ را افزایش می دهد. عملکرد پمپ های لوب، به صورت گردش در دو جهت است. از این جهت می توان برای پر کردن و خالی کردن مخازن، تنها از یک پمپ استفاده کرد.

قیمت پمپ های گوشواره ای

قیمت پمپ های گوشواره ای

 جنس اجزا پمپ‌های گوشواره ای و تاثیر آن بر قیمت پمپ لوب ها

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت پمپ های گوشواره ای، جنس اجزا داخلی آن ها است. این پمپ ها باید از بهترین نوع متریال ساخته شوند. دلیل این امر را می توان ارتباط مستقیم آن ها با مواد خوراکی و دارویی دانست. به همین دلیل برای حفظ سلامت محصولات، باید پمپ لوب های باکیفیت را خریداری کنید.

دنده های لوب و بدنه پمپ معمولا از جنس استنلس استیل هستند. همچنین از چدن برای ساخت گیربکس آن ها استفاده می شود. اجزای داخلی نیز در بهترین حالت باید از استیل 316 ساخته شوند. البته با توجه به نوع سیال و فشار آن، جنس اجزای داخلی نیز تغییر می کند. لازم به ذکر است که پمپ های لوبی که از استیل ضد زنگ ساخته شده اند، گران تر هستند.

مزیت های پمپ های لوب

مزیت های پمپ های لوب

 پمپ‌های گوشواره ای را با قیمتی مناسب از آریا گشتاور مانا بخرید

شرکت تجاری آریا گشتاور مانا را می توان بزرگ ترین عرضه کننده انواع پمپ های الکتریکی دانست. این پلتفرم معتبر ایرانی انواع پمپ های صنعتی و خانگی را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد. شرکت آریا گشتاور مانا به عنوان نماینده برند های جهانی، باکیفیت ترین محصولات را با حداقل میزان سود عرضه خواهد کرد.

جمعبندی

قیمت پمپ لوب، یکی از مهم ترین فاکتور ها برای مشتریان است. این مدل پمپ ها به دلیل کاربرد خاصی که دارند، بسیار گران قیمت هستند. علاوه بر این، برای خریداری آن ها باید به کیفیت قطعات داخلی توجه کرد. برای خریداری نمونه های اورجینال این پمپ ها به وبسایت آریا گشتاور مانا مراجعه کنید.

محصولات مرتبط:

لوب پمپ بویسر (Boyser)

لوب پمپ پترولند (Petroland)

مقالات مرتبط:

با لوب پمپ ییلدیز تمام نیازهای پمپاژ صنعت خود را رفع کنید

خریدی مناسب با دانستن قیمت پمپ بشکه کش

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.