مجله آگما

بررسی قیمت و نکات فنی الکتروموتور جمکو

نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو

الکتروموتور ها کاربرد گسترده ای در صنعت دارند، اساس کار این ابزار، تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است. بیشتر الکتروموتور های موجود در نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو با استفاده از ایجاد ارتباط بین میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی موجود در سیم پیچی کار می کنند تا نیرویی به شکل گشتاور اعمال شده بر روی شافت موتور به وجود بیاید.

یکی از برند های معتبر ایرانی جمکو است که با تولید الکتروموتور های پیشرفته بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو در سراسر ایران ارائه دهنده محصولات متنوع این برند است.

تعداد قطب های الکتروموتور جمکو

‌الکتروموتور‌ از روتور، استاتور، قطعه کموتاتور و بدنه تشکیل شده است. به بیان ساده، اتصال سیم پیچی های تعبیه شده در داخل استاتور با عنوان قطب الکتروموتور شناخته می شوند و تعداد قطب به میزان دور موتور بستگی دارد. معمولا قطب های داخل سیم پیچی هر الکتروموتور با جریان برق ورودی تغذیه می شوند.

به گفته نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو، سیم پیچی ها به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند که منجر به ایجاد یک میدان مغناطیسی شود. تعداد قطب های الکتروموتور برند جمکو را با استفاده از پلاک محصول می توان تشخیص داد. مثلا اگر روی یک الکتروموتور عبارت AA4 درج شده باشد به این معنی است که این الکتروموتور دارای 4 قطب یا 4 سیم پیچی داخل استاتور است.

الکتروموتور جمکو کوپل شده

الکتروموتور جمکو کوپل شده

فریم سایز الکتروموتور

اندازه فریم یک موتور، فاصله مکانیکی موتور با محرک های متصل به آن را مشخص می کند. موتور هایی با اندازه فریم یکسان می توانند قدرت و گشتاوری متفاوت داشته باشند، در عین این که از لحاظ ابعاد کاملا شبیه به هم هستند. طبق اطلاعات به دست آمده از نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو، فریم سایز در واقع نشان دهنده ابعاد بدنه موتور است.

طول محفظه موتور تأثیری روی فریم سایز ندارد. به طور دقیق فریم سایز نشان دهنده فاصله بین پایه ها از زمین تا آکس شافت الکتروموتور است. فریم سایز بر اساس دو استاندارد NEMA و IEC  در نظر گرفته می شود. در پلاک الکتروموتور یک سری حروف نوشته شده است که به این صورت تعبیر می شوند:

  • D نشان دهنده فاصله بین آکس شافت تا زیر پایه از رو به رو است.
  • E نصف فاصله مرکز دو پایه از دید رو به رو را نشان می دهد.
  • F برابر است با نصف فاصله مرکز دو پایه از رو به رو.
  • BA فاصله نقطه اتصال شافت تا مرکز پایه را نشان می دهد.
  • N-W نشان دهنده طول شافت است.
الکتروموتور جمکو با توان 110 وات

الکتروموتور جمکو با توان 110 وات

قیمت الکتروموتور جمکو

محصولات جمکو انواع مختلفی دارند که همگی در نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو موجود هستند.

  • الکتروموتور جمکو YU
  • الکترو موتور جمکو YK
  • الکتروموتور جمکو YR
  • الکتروموتور جمکو 30 کیلو وات
  • الکتروموتور ضد انفجار جمکو

در انواع فشار ضعیف و فشار متوسط همگی جزء محصولات متنوع برند جمکو به حساب می آیند. به دلیل تنوع محصولات، تنوع قیمت بالا است. ولی نکته حائز اهمیت این است که با توجه به ایرانی بودن محصولات جمکو لیست قیمت های نمایندگی‌ جمکو‌ بسیار پایین تر از محصولات مشابه موجود در بازار است.

انواع الکتروموتور جمکو

انواع الکتروموتور جمکو

جنس بدنه الکتروموتور های جمکو

طبق کاتالوگ الکتروموتور جمکو، جنس بدنه الکتروموتور از چدن است. روتور الکتروموتور های  جمکو به صورت سه فازی و از نوع سنکرون القایی است. این روتور ها با استفاده از روش تزریق آلومینیوم و به صورت قفسه سنجابی ساخته می شوند. عاملیت نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو در این باره اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

کاربری الکتروموتورهای جمکو

با توجه به قابلیت اصلی الکتروموتور ها که تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است، این ابزار کاربری گسترده ای دارد. از مولد های انرژی مختلف که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، میتوان به الکتروموتور، موتور های احتراق داخلی و کمپرسور اشاره کرد. در این بین الکتروموتور ساده ترین ابزار تولید انرژی جنبشی است. به دلیل گشتاور خروجی پایین، الکتروموتور با استفاده از یک گیربکس سرعت را به گشتاور تبدیل می کند.

صنایع مصرفی الکتروموتور جمکو

از الکتروموتور جمکو در صنایع داروسازی، صنایع معدن، صنایع پتروشیمی، صنایع سیمان، صنایع مواد غذایی، صنایع خودرو سازی و بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک دیگر استفاده می شود.

به احتمال زیاد پیدا کردن کارخانه یا محیط صنعتی که در آن الکتروموتور وجود نداشته باشد کار سختی است. هر کجا که نیاز به تبدیل انرژی الکتریکی به حرکتی احساس شود حتما یک الکتروموتور هم وجود دارد. برای خرید مناسب ترین الکتروموتور حتما به نمایندگی فروش الکتروموتور جمکو مراجعه کنید.

 

محصولات مرتبط:

الکتروموتور‌ جمکو

الکتروموتور ضدانفجار VEM

مقالات مرتبط:

قیمت الکتروموتور جمکو و انواع این الکتروموتور

نکات مهم در خرید الکتروموتور

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.