مجله آگما

نکاتی که قبل از خرید پمپ دیافراگمی باید بدانید

خرید پمپ دیافراگمی

پمپ دیافراگمی به عنوان یک نوع پمپ جابه جایی مثبت شناخته می شود که ورودی آن در قسمت پایین و خروجی در قسمت بالای پمپ قرار دارد. همچنین، این پمپ، مجهز به یک شیر یک طرفه است. خرید پمپ دیافراگمی به علت این که مکش بالایی داشته و به هواگیری نیازی ندارد، بسیار افزایش یافته است. از طرفی، با توجه به کاربردهای گسترده این پمپ، از آن برای پمپاژ گاز مایع، بازها، اسیدها، روغن های خوراکی و صنعتی، حلال ها و غیره استفاده می کنند.

پمپ های دیافراگمی انواع مختلفی دارند که عبارتند از پمپ دیافراگمی دستی، پمپ دیافراگمی الکتریکی و پمپ دیافراگمی بادی. خرید پمپ دیافراگمی با توجه به خصوصیات بارز این پمپ مانند کاربری آسان، قیمت مناسب، بازده بالا و عملکرد آن برای استفاده در صنعت و پمپاژ انواع سیالات توصیه می شود.

این پمپ دارای دو صفحه دیافراگمی بوده و با توجه به نوع سیال که می تواند ساده یا آتش زا باشد، از محرک های پنوماتیک بادی یا سیستم های الکتریکی استفاده می کند.

نحوه عملکرد پمپ دیافراگمی

قبل از خرید پمپ دیافراگمی بهتر است که با نحوه عملکرد و نکات مهم آن آشنا شوید. رایج ترین نوع پمپ های دیافراگمی، پمپ دیافراگم دو کاناله است. این نوع پمپ ها دو دیافراگم و محفظه دارند که اتصال دیافراگم ها به یک دیگر به وسیله یک میله رابط انجام می گیرد. از طرفی، حرکت دیافراگم ها در جهت خطی امکان پذیر است.

خرید پمپ دیافراگمی از نمایندگی های معتبر

خرید پمپ دیافراگمی از نمایندگی های معتبر

همچنین، پمپ های دیافراگمی یک شیر توزیع هوا دارند که این شیر عامل ورود هوای فشرده به پشت دیافراگم ها است. زمانی که در پشت هر دیافراگم، هوا تغییر می کند و هوای دیافراگم دیگر تخلیه می شود، دیافراگم ها شروع به حرکت می کنند. عملکرد این پمپ ها اینگونه است که این عمل رفت و برگشت به صورت پیوسته رخ داده و همزمان، فشار کاهش می یابد. سیال نیز وارد مخزن پمپ شده و در گام بعدی، زمانی که فشار افزایش یابد، سیال به بیرون انتقال یافته و پمپاژ می شود.

در زمان خرید پمپ دیافراگمی باید بدانید که در این پمپ ها، شیرهای سوپاپی، توپی و یک طرفه زبانه ای به کار می رود. ذرات جامد ریز از پمپ هایی که شیر زبانه ای دارند، به راحتی عبور می کنند. همچنین، خروجی پمپ دیافراگمی در قسمت پایین محفظه پمپ قرار گرفته زیرا ذرات جامد تمایل زیادی به ته نشینی دارند. بدین وسیله، سیال همراه با ذرات جامد به آسانی از پمپ خارج می شود.

از طرفی، انتقال سیال ویسکوز با دبی پایین و فشار بالا با توجه به قرار گرفتن خروجی این پمپ ها در قسمت پایین و به علت اینکه هوای داخل محفظه خارج نمی شود، امکان‌ پذیر نیست مگر در شرایطی که هوا همراه با سیال تخلیه گردد و دبی سیال بالا باشد.

کاربرد گسترده پمپ های دیافراگمی در صنایع مختلف

کاربرد گسترده پمپ های دیافراگمی در صنایع مختلف

قیمت پمپ دیافراگمی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت پمپ دیافراگمی با توجه به کاربرد گسترده آن در صنایع، متفاوت است. از طرفی پمپ دیافراگمی از متریال های مختلفی مانند فولاد، استیل، پلیمر و غیره تولید می شوند و دارای طیف وسیعی از دبی، هد و فشار کاری گوناگونی هستند. با توجه به این موارد امروزه، خرید پمپ دیافراگمی با قیمت متفاوتی صورت می گیرد. به طور مثال، قیمت پمپ دیافراگمی ساخت چین که از آن برای انتقال مواد شیمیایی استفاده می شود با قیمت پمپ دیافراگمی چدنی با قابلیت فشار بالا متفاوت است. در واقع باید گفت که قیمت پمپ دیافراگمی به برند سازنده آن نیز بستگی دارد.

قیمت متفاوت پمپ های دیافراگمی

قیمت متفاوت پمپ های دیافراگمی

سخن پایانی

پمپ های دیافراگمی از پمپ های پرکاربرد در صنایع هستند که از عملکرد پی در پی آن ها برای جریان سیال استفاده می شود. این نوع پمپ ها، هوای فشرده و کمپرس شده را به عنوان نیروی محرک به کار می برند. پمپ های دیافراگمی در حقیقت به عنوان یک نوع پمپ چند منظوره در صنایع مختلف شناخته می شوند که قابلیت ها و طول عمر بالای آن باعث افزایش تقاضای خرید پمپ دیافراگمی شده است.

در این راستا، شرکت آریا گشتاور مانا با سال ها سابقه در زمینه خرید و فروش انواع پمپ، قبل از خرید انواع پمپ دیافراگمی امکان مشاوره رایگان را برای مشتریان فراهم کرده است.

 

محصولات مرتبط:

پمپ دیافراگمی دیا

پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی

مقالات مرتبط:

آشنایی با پمپ دیافراگمی پمکار

نحوه انتخاب صحیح و عوامل موثر بر قیمت پمپ دیافراگمی را بشناسید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.