مجله آگما

بهترین پمپ کف کش در بازار (لیست بهترین مارک پمپ کف کش)

بهترین پمپ کف کش در بازار

پمپ‌های کفکش از جمله پمپ‌های آب گریز از مرکز به‌ حساب می‌آیند که به صورت کامل در زیر آب قرار داده می‌شوند. الکتروموتوری که در این دستگاه تعبیه شده باعث به حرکت درآمدن پمپ می‌شود. در اثر به حرکت درآمدن پمپ، انرژی جنبشی مایعی که می‌خواهد پمپاژ شود افزایش پیدا کرده و به بیرون منتقل می‌شود. در این پمپ از آب‌بند مکانیکی استفاده می‌کنند تا آب به درون موتور نفوذ پیدا نکند. پوسته موتور و پمپ از آلیاژ آلومینیوم تولید می‌شود و معمولاً درپوش آن از جنس چدن است. شافت و پیچ‌های این پمپ نیز از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند؛ به همین علت در برابر خوردگی ناشی از رطوبت و آب مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. به نظر شما بهترین مارک پمپ کف کش چیست؟

برندهای مختلفی در بازار در حال تولید و عرضه انواع پمپ آب از جمله پمپ آب کفکش هستند که هر یک از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و گارانتی‌های متنوعی برای دستگاه‌های تولیدی خود ارائه می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود خریداران در زمان خرید کمی سردرگم شوند و نتوانند بهترین برند پمپ کف کش را پیدا کنند. در ادامه این راهنما لیستی از برترین برندهای پمپ کف کش را به‌ شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

موارد استفاده از انواع پمپ کف کش ایرانی یا خارجی

پیش از معرفی بهترین مارک پمپ کف کش بهتر است نگاهی بر موارد استفاده از انواع این پمپ داشته باشیم. به طور معمول این دسته از پمپ‌ها به منظور پمپاژ آب‌های تمیز و بدون ذرات معلق مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله موارد کاربرد این پمپ‌ها می‌توانیم به قرارگیری در زیرزمین و انباری‌هایی که در آن‌ها میزان رطوبت زیاد است، تخلیه سریع سیال و مایعات در اماکن مرطوب برای ساخت‌وساز، خالی کردن حوضچه‌های منازل و آب چاه به منظور کندن آن و… اشاره کرد. علاوه ‌بر این از پمپ‌های کفکش برای استخرها نیز استفاده می‌شود.

موارد استفاده از انواع پمپ کف کش ایرانی یا خارجی

روش استفاده از پمپ کف کش

برای استفاده از این پمپ آن را به عمیق‌ترین قسمت چاه یا استخر بیندازید و پمپ را روشن کنید. پمپ بایستی در پایین‌ترین قسمت بماند تا عملکرد خشک نداشته باشد. خشک کار کردن پمپ حتی برای مدت کوتاه موجب سوختن آن خواهد شد.

زمانی که فلوتر آب را میزان کافی تشخیص بدهد به طور خودکار موجب روشن شدن پمپ می‌شود. اگر سطح پایین آب را تشخیص بدهد، موجب خاموش شدن پمپ به صورت خودکار خواهد شد. زمانی که پمپ در پایین‌ترین قسمت از مکان مورد نظر قرار گیرد، امکان روشن ماندن و تخلیه حجم زیادی از آب فراهم می‌شود. چنانچه تشخیص دادید که سطح آب کم است و فلوتر ندارید، پیش از تمام شدن کار پمپ آن را خاموش کنید؛ در غیر این صورت به پمپ کفکش آسیب می‌رسد. اگر پمپ را به نقطه‌ای عمیق از چاه، استخر و… انداخته‌اید که بالا آوردن آن برایتان سخت است، می‌توانید از یک طناب استفاده کنید و آن را به دسته‌های کفکش ببندید. توجه داشته باشید که از طناب نباید برای هدایت بهترین مارک پمپ کف کش در زمان تخلیه آب و کارکرد پمپ استفاده کرد.

ویژگی های پمپ کفکِش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان پیدا کردن بهترین مارک پمپ کف کش مدنظر داشته باشید، ویژگی‌ها و مشخصات فنی پمپ است. در ادامه با مهم‌ترین مشخصات پمپ‌های کفکش آشنا خواهید شد:

  • جنس این پمپ بر اساس نوع کاربری که دارد می‌تواند از آلومینیوم، چدن، استیل یا برنز باشد.
  • این پمپ‌ها در انواع تک فاز و سه فاز تولید و عرضه می‌شوند. در نوع تک فاز دو مدل فلوتردار و ساده عرضه می‌شود که در نوع فلوتردار از خشک کار کردن پمپ جلوگیری به عمل می‌‌آید.
  • حجم مایعات و ذرات جامدی که بهترین مارک پمپ کف کش می‌تواند در واحد زمان منتقل کند، ظرفیت پمپ است و به لیتر در ثانیه (L/s) یا مترمکعب در ساعت (m³/h) قابل اندازه‌گیری خواهد بود.
  • در پمپ‌های کفکش برای انتقال مایعات و ذرات جامد فشار مشخصی تعیین شده که معمولاً به بار یا پاسکال (Pa) قابل اندازه‌گیری است.
  • ابعاد حباب‌ها یا ذرات جامد معلقی که پمپ می‌تواند جابه‌جا کند بسته به اندازه ذرات برحسب میلی‌متر (mm) یا میکرومتر (μm) قابل اندازه‌گیری است.
  • نوع موتور و توان مصرفی آن بسته به ظرفیت و فشار مورد نیاز متفاوت خواهد بود. معمولاً توان به وات (W) یا اسب برقی (HP) قابل اندازه‌گیری است.
  • نوع و ویژگی سیستم کنترلی که به ‌منظور کنترل عملکرد پمپ کفکش مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در بررسی مشخصات محصول حائز اهمیت است.

ویژگی های پمپ کفکِش

کفکش ایرانی یا خارجی؛ کدام بهتراست؟

برندهای مختلفی در زمینه تولید بهترین مارک پمپ کف کش در ایران و خارج از ایران در حال فعالیت هستند. با این ‌حال، کشور ایتالیا به دلیل قدرت و تخصص بالایی که در زمینه ساخت انواع پمپ‌های متنوع و باکیفیت دارد، به عنوان بهترین گزینه شناخته می‌شود. تولیدکنندگان ایتالیایی برای تولید پمپ‌‌های آب از تکنولوژی پیشرفته و استانداردهای بالا استفاده می‌کنند؛ به ‌همین علت محصولاتی که عرضه می‌کنند از لحاظ کیفی درجه یک هستند. متأسفانه در ایران به دلیل تحریم‌ها و قیمت‌های بالایی که وجود دارد، عمدتاً فروشندگان اقدام به واردات پمپ‌های چینی می‌کنند که نسبت به پمپ‌های ایتالیایی کیفیت پایین‌تری دارند و همین موضوع موجب نارضایتی مصرف‌کنندگان می‌شود. پس اگر قصد خرید بهترین مارک پمپ کف کش را دارید، پیشنهاد ما این است که به سراغ پمپ‌های ایتالیایی بروید. در گزینه دوم پمپ‌های ایرانی باکیفیت و در آخرین گزینه به سراغ پمپ‌های چینی بروید.

بهترین برندهای پمپ کفکش ایرانی

بهترین پمپ کف کش در بازار ایران که تولید داخل باشد معمولاً از برندهای زیر عرضه می‌شود:

فدک پمپ

اولین برند ایرانی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، گروه صنعتی فدک پمپ بوده که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در زمینه تولید پمپ‌های شناور شروع کرد. امروزه این شرکت انواع پمپ‌های کف کش و لجن کش را به همراه حداکثر آبدهی و ارتفاع تولید و عرضه می‌کند و به عنوان نمونه‌ای از بهترین مارک پمپ کف کش شناخته می‌شود.

بهترین برندهای پمپ کفکش ایرانی

نوید سهند

از دیگر برندهای مشهور ایرانی نوید سهند بوده که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پمپ ایران محسوب می‌شود. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه تولید انواع پمپ کف کش، لجن کش، ملخی و پمپ‌های مصرفی در صنایعی مثل نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند.

راد پمپ

راد پمپ نیز جزو بهترین مارک پمپ کف کش به حساب می‌آید؛ چرا که تمامی محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید کرده و همواره بر ارائه بهترین کیفیت تمرکز دارد. از آنجایی که در فرایند ساخت محصولات این برند از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده می‌شود، خرید پمپ‌های کف کش راد پمپ می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین برند پمپ کفکش خارجی

با اینکه پمپ‌های کفکش ایرانی که از برندهای معتبر به بازار عرضه می‌شوند کیفیت قابل قبولی دارند، اما هنوز هم درصد زیادی از مشتریان تمایل به خرید پمپ‌های کفکش خارجی خواهند داشت. در ادامه با برترین برندهای تولیدکننده پمپ کفکش خارجی آشنا خواهید شد:

بهترین برند پمپ کفکش خارجی

پمپ کفکش پنتاکس

شرکت پنتاکس ایتالیا یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده انواع پمپ‌های خانگی و صنعتی است که در طی سال‌های فعالیت خود توانسته درصد بالایی از رضایت مشتریان را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رساند. محصولات شرکت پنتاکس به دلیل کیفیت بالایی که دارند به سرتاسر جهان صادر می‌شوند. این پمپ یکی از بهترین مارک پمپ کف کش به حساب می‌آید که با توجه به کیفیت بالا، قیمتی مقرون‌به‌صرفه نیز دارد.

پمپ کفکش لُوارا

برند لُوارا یک شرکت ایتالیایی است که محصولات متنوع و باکیفیتی برای مصارفی در بخش آب، فاضلاب، سیستم‌های اطفاء حریق، تهویه مطبوع، ساختمانی، کشاورزی، شیمیایی، پتروشیمی و صنعتی تولید و عرضه می‌کند. نکته قابل توجه در مورد پمپ‌های لوارا این است که تمامی آن‌ها از جنس فولاد ضد زنگ تولید می‌شوند؛ به همین خاطر در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و از آلوده شدن آب نیز جلوگیری خواهند کرد.

پمپ کفکش لئو

یکی دیگر از برندهای خوش‌نام که در ساخت پمپ‌های آب تخصص زیادی دارد، لئو است. این برند طیف گسترده‌ای از پمپ‌های آب را با استفاده از آخرین و به‌روزترین فناوری‌ها و مواد اولیه تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند؛ به ‌همین علت کیفیت ساخت پمپ‌های لئو بسیار بالا است. با اینکه شرکت لئو یک شرکت تولیدکننده چینی است، با این‌ حال توانسته با ارائه محصولاتی با درجه کیفی عالی در بین برندهای برتر تولیدکننده پمپ آب به ویژه پمپ کفکش قرار بگیرد.

پمپ کفکش اِبارا

اِبارا نمونه‌ای دیگر از بهترین مارک پمپ کف کش است که در زمینه تولید پمپ و الکتروپمپ فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که این شرکت با تکیه بر تجهیزات و ماشین آلات مدرن توانسته است خطوط تولید خود را در بیش از ۱۸ کشور دنیا گسترش دهد. انواع پمپ‌های سانتریفیوژ اِبارا از جمله پمپ‌های کف کش در صنایع مختلف پتروشیمی، آب و فاضلاب، نفت و گاز، صنایع غذایی و دارویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکاتی درباره تهیه پمپ کف کش ایرانی

نکاتی درباره تهیه پمپ کف کش ایرانی

اگر قصد خرید بهترین مارک پمپ کف کش ایرانی را دارید، باید با نکات خرید این محصول آشنا شوید تا بتوانید پمپی را خریداری کنید که بتواند انتظارات شما را برآورده کند. به نکات زیر دقت کنید:

  • پمپ مورد نظر باید قیمت منصفانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشد.
  • قدرت پرتاب بالای آب در پمپ اهمیت دارد.
  • پمپ کف کش ایرانی یا خارجی باید دارای گارانتی باشد.
  • سیم پیچی مسی پمپ اهمیت زیادی دارد.
  • داشتن بدنه استیل پمپ کف کش ایرانی از لحاظ مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی اهمیت دارد.

با توجه به نکاتی که گفته شد، شما باید به سراغ پمپی بروید که قیمت کم، قدرت پرتاب آب عالی و گارانتی داشته باشد.

از کجا بهترین برند پمپ کف کش ایرانی را تهیه کنیم؟

از بین برندهای معروف داخلی و خارجی که جزو بهترین مارک پمپ کف کش محسوب می‌شوند، می‌توان بسته به نیاز، هریک از آن‌ها را تهیه کرد؛ اما سوال اصلی اینجا است که این پمپ‌ها را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟ معتبرترین فروشگاه عرضه‌کننده پمپ‌های کف کش ایرانی کجا است؟

مجموعه آریا گشتاور مانا (آگما) مفتخر است که انواع پمپ‌های کف کش ایرانی و خارجی را از برندهای معتبری که در این راهنما معرفی شد با قیمت مقرون‌به‌صرفه، ضمانت اصالت کالا، کیفیت عالی و در سریع‌ترین زمان ممکن به شما مشتریان گرامی تقدیم کند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیش‌تر پیرامون پمپ صنعتی و خانگی با واحد مشاوره و فروش نیز تماس حاصل فرمایید.

از کجا بهترین برند پمپ کف کش ایرانی را تهیه کنیم؟

جمع بندی

پمپ کف کش یکی از پمپ‌های گریز از مرکز است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای مختلف ایرانی و خارجی این پمپ را در کیفیت‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. از جمله برترین برندهای عرضه‌کننده این پمپ می‌توان به پنتاکس، لوارا، لئو، اِبارا، فدک، نوید سهند و راد پمپ اشاره کرد. پیدا کردن یک فروشگاه معتبر که مرجع اصلی خرید بهترین مارک پمپ کف کش از برندهای اورجینال باشد، کمی دشوار است. آگما اینجا است تا به شما کمک کند به پمپ‌های کفکش اصل از برندهای برتر داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که اعتبار برند تولیدکننده نشان از کیفیت بالای پمپ است؛ از این ‌رو پیدا کردن یک برند خوش‌نام برای تهیه این پمپ بسیار اهمیت دارد.

سوالات متداول

· پمپ کف کش ایرانی بی‌کیفیت است؟

خیر، کیفیت پمپ‌های کف کش از برندهای معتبری مثل فدک، نوید سهند و راد پمپ قابل قبول و مطلوب است.

· قیمت پمپ کف کش ایرانی چقدر است؟

قیمت این پمپ‌ها در مقایسه با نمونه‌های خارجی ارزان‌تر است.

· بهترین مارک پمپ کف کش ایرانی کدام است؟

برندهای مختلفی وجود دارد که بهترین‌ها از بین آن‌ها نوید سهند، راد و فدک هستند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین ویژگی پمپ بشکه کش دستی

چه عواملی در تعیین قیمت پمپ دیافراگمی بادی تاثیرگذار هستند؟ آیا این پمپ ارزش خرید دارد؟

بهترین پمپ برای چاه های ماسه‌ای

نکات مهمی که درباره پمپ های پمپیران باید بدانید

پمپ وکیوم آبی چیست و در چه صنایعی کاربرد دارد؟

5/5 - (3 امتیاز)
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.