مجله آگما

بلوئرهای صنعتی چه کاربردهایی داشته و چگونه به کار می روند؟

بلوئرهای صنعتی

مواقعی وجود دارند که روش های متداول تمیز کردن یک شی، گرد و غبار آن را از بین نمی برند. برای این وضعیت، بلوئر استفاده می شود. بلوئرهای صنعتی برای اهداف خاصی به کار رفته و به طور گسترده در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

به تجهیزاتی که هوا را با فشار زیاد یا کم به اطراف حرکت می دهند، بلوئر می گویند. بسیاری از صنایع به شدت به این دستگاه ها نیاز دارند. بلوئر دارای یک پروانه یا فن در نیروهای کششی هوا برای فعالیت راحت تر است. جریان مارپیچی و فشار دینامیکی باعث خروج هوا از بلوئر در یک مسیر منحنی می شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا در مورد بلوئر بیشتر بدانید.

بلوئرها دارای چند نوع هستند؟

بسته به هدف، طراحی پیشرفته، ظرفیت موتور و اندازه، بلوئر های هوا را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد. انواع بلوئرهای صنعتی عبارتند از:

  • Roots Blower

اگر بلوئری می خواهید که بتواند هوا را مکیده یا به عبارتی خلاء ایجاد کند، این مدل انتخاب خوبی است. به علاوه، آنها می توانند مناطقی به وسعت چندین هزار متر مربع را هوادهی کنند. این مدل به دلیل ظرفیت بالای گردش هوا در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای این نوع بلوئر عبارتند از:

  • آب و فاضلاب
  • استخرهای پرورش ماهی
  • صنایع مرتبط با فولاد
  • خشک کن
  • بلوئر ساید چنل

یکی از انواع پرکاربرد بلوئرهای صنعتی، بلوئر ساید چنل است. این مدل بلوئر مانند مدل Roots قابلیت مکش هوا را دارد. در برنامه های کاربردی، از آنها در دو مرحله و یک مرحله استفاده می کنند. این مدل که به عنوان پمپ خلاء نیز شناخته می شود، برای جریان هوای کم عمق در فشار کم به کار می رود. به دلیل ظرفیت هوادهی پایین تر، این مدل در صنایع بسیار بزرگ مانند آب یا فولاد به کار نمی رود. با این حال، برنامه های کاربردی متعددی برای این نوع بلوئر وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند:

  • کاغذسازی
  • فناوری پزشکی
  • تولید مواد غذایی و نوشیدنی
  • بسته بندی منسوجات
بلوئرها، کاربردی در صنایع مختلف

بلوئرها، کاربردی در صنایع مختلف

  • فن بلوئر و اسکرو بلوئر

این مدل بلوئر، هوا را در یک منطقه بزرگ پخش می کند، اما فشار بالایی ندارد. در جلوی این مدل، فن های پیچی قرار دارند که مکنده و دمنده هوا هستند. برخلاف بلوئر های فن، این نوع بلوئر به خروج سیالات با فشار بالا کمک می کند. در نتیجه در سازمان های بزرگ مفید می باشد.

بلوئرها برای چه اهدافی به کار می روند؟

بلوئر یک ابزار الکتریکی است. بلوئرهای صنعتی می توانند گرد و غبار را از روی هر سطح یا وسیله ای در مکان، با توجه به کاربرد مورد نظر، حذف کنند. استفاده از بلوئرها آسان بوده و به خوبی کار می کنند. این سخت افزار اغلب برای تمیز کردن ماشین ها و دستگاه های الکترونیکی که دارای قطعات ظریفی هستند، استفاده می شود. برگ های خشک را می توان به راحتی در باغ یا در شهر با این وسیله جمع آوری کرد. به علاوه، این دستگاه ها در شرایط زیر مفید هستند:

  • صنایع نجاری
  • نساجی
  • وسایل نقلیه الکتریکی
  • لوازم چوب
بیشتر بخوانید  پمپ دیافراگمی رنگ چه وسیله ای بوده و چه کاربردهایی دارد؟

همه این صنایع به مدت طولانی و کارآمد، از بلوئرهای صنعتی برای گردگیری و نظافت بهره می برند.

استفاده از بلوئرها برای پاکسازی هوا و انتقال سیال

استفاده از بلوئرها برای پاکسازی هوا و انتقال سیال

چگونه باید از بلوئرها استفاده کرد؟

شما می توانید چنین تجهیزاتی را برای خانه، استودیوی کوچک یا کسب و کار بزرگ خود خریداری کنید. شما باید هنگام تصمیم گیری به مکان مورد نظر خود توجه زیادی داشته باشید. قبل از هزینه کردن برای یک بلوئر، توجه کنید چه نوع بلوئری را می خواهید. در غیر این صورت، این ابزار آنطور که می خواهید کار نمی کند.

قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه به چه بلوئری نیاز دارید، باید نوع و میزان دمیدن بلوئرهای صنعتی را در نظر بگیرید. به برند سازنده توجه ویژه ای داشته باشید. برای دوری از مشکلات مربوط به قطعات یا تعمیرات، باید از برندهای معتبری که گارانتی ارائه می دهند، خرید کنید. پس از خرید بلوئر، محفظه را به طور کامل بررسی کرده تا از کارایی آن اطمینان حاصل نمایید.

بررسی کنید که بلوئر روغن کاری کافی داشته باشد. در صورت کمبود روغن یا روغن زیاد، این دستگاه خراب شده و در نهایت از کار می افتد. بلوئر تنها با افزایش مداوم جریان می تواند حداکثر نیروی خود را تولید کند.

بلوئرها، دارای دو حالت دمنده و مکنده

بلوئرها، دارای دو حالت دمنده و مکنده

خرید بلوئرهای صنعتی از بهترین فروشگاه

این ابزارها می توانند بسیار کاربردی باشند. بلوئرهای صنعتی به دلیل وزن سبک و سادگی حمل و نقل برای اهداف مختلف استفاده می شوند. یکی از با تجربه ترین شرکت ها در زمینه محصولات صنعتی، شرکت آریا گشتاور مانا است. تجهیزات صنعتی این شرکت، سالم و با بالاترین کیفیت هستند. در ضمن شما می توانید از کارشناسان مجموعه، مشاوره رایگان دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفارش، خرید و قیمت بلوئر با متخصصین ما در تماس باشید.

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر MAPROAIR

روتس بلوئر PEDRO GIL

مقالات مرتبط:

مشخصات فنی بلوئر هوادهی یا روتس بلوئر چیست؟

فروشنده بلوئر پر کاربرد ترین دستگاه در صنایع

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.