مجله آگما

راهنمای خرید الکتروموتور موتوژن چدنی

الکتروموتور موتوژن چدنی

موتوژن یکی از باکیفیت ترین برند های تولید کننده الکتروموتور در سراسر ایران می باشد. الکتروموتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می کند و اغلب این دستگاه ها از برند شرکت موتوژن می باشند که جزو معتبرترین برندهای تولید کننده محصولات صنعتی در خاورمیانه هستند. از انواع الکتروموتورها می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در مورد الکتروموتور موتوژن  چدنی و مشخصات فنی آن را خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از الکتروموتور موتوژن سه فاز

دینام یا الکتروموتورها کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند. این تجهیزات‌ انرژی الکتریکی را تبدیل به نیروی چرخشی می کنند که از طریق تجهیزات جانبی دیگر مانند گیربکس می توان میزان این نیرو را تغییر داد. در واقع الکتروموتور‌ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده‌ اند که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارد. مزایای استفاده از الکتروموتور موتوژن چدنی به شرح زیر است:

  • وزن الکتروموتور‌ها با بدنه چدنی از سایر الکتروموتور‌ها با ابعاد مشابه بیشتر است و اغلب مواقع در مناطق سردسیر استفاده می شود و به دلیل استحکام بالایی که دارند در الکتروموتورهای پرقدرت مورد استفاده قرار می گیرند.
  • چدن آلیاژی است که قدرت و وزن بالایی دارد و برای ساخت بدنه الکتروموتور مناسب است.
  • چدن خاصیت عایقی دارد و در مناطق سردسیر استفاده می شود و قیمت پایین آن نسبت به سایر مواد اولیه مانند آلومینیوم برای تولید بدنه الکتروموتور مناسب می باشد و دارای طول عمر بیشتری هم هستند.
  • انتقال حرارت از چدن معمولا ضعیف تر انجام می شود و در مناطق گرمسیری از الکتروموتور موتوژن چدنی استفاده نمی کنند چرا که دمای بالا باعث از بین رفتن بخش های داخلی می گردد.
فروش الکتروموتور موتوژن چدنی

فروش الکتروموتور موتوژن چدنی

مشخصات فنی الکتروموتور موتوژن چدنی

الکتروموتور ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در ادامه مطلب توضیح مختصری هم در مورد اجزای مختلف و نحوه کارکرد آنها خواهیم داد:

1- استاتور: بخشی ثابت است که وظیفه اصلی آن به وجود آوردن میدان الکترومغناطیسی می باشد. استاتورها به صورت ورقه ای ساخته می شوند .

2- رتور: بخش متحرک هر الکتروموتور، رتور می گویند. این قطعات جدا از هم از جنس فولاد ساخته شده اند و ما بین آنها میله هایی از جنس آلومینیوم و مس قرار دارد.

3- شافت: وظیفه شافت در الکتروموتور موتوژن چدنی این است که انرژی مکانیکی تولید شده را به سیستم صنعتی انتقال دهد.

4- فن خنک کننده: قطعات صنعتی مورد نظر را خنک می کند تا انرژی هدر نرود.

5- بدنه: از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری می کند و قطعات را کنار هم قرار می دهد و ممکن است بر اساس محیط مورد استفاده بدنه جنسی از آلومینیوم یا چدن داشته باشد.

کاربرد الکتروموتور موتوژن در صنایع مختلف

کاربرد الکتروموتور موتوژن در صنایع مختلف

ویژگی های الکتروموتور موتوژن

اگر طبق شرایط کاری از الکتروموتور موتوژن چدنی استفاده بشود، سرویس این دستگاه به ندرت با مشکل مواجه می شود و در صورت بروز مشکل قطعات آن به راحتی پیدا می شود. از این برند برای پروژه هایی که به صورت دائم باید در حال کار باشند، استفاده می شود. راندمان بالای این دستگاه باعث شده تا در پروژه هایی که به گشتاور یکنواخت نیاز دارند مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی اصلی دستگاه الکتروموتور برند موتوژن استانداردهای بین المللی همانند DIE- NEMA- ICE  را شامل می شود. پوسته دینام موتوژن با سایز فریم ارتباط دارد به صورتی که اگر سایز فریم کمتر از 160 باشد پوسته انتخابی آلومینیوم است و برای سایزهای بیشتر از پوسته چدنی استفاده می کنند.

مشخصات فنی الکتروموتور برند موتوژن

مشخصات فنی الکتروموتور برند موتوژن

جمع بندی

برند موتوژن از برندهای معروف تولید کنندگان الکتروموتور در خاورمیانه می باشد. برای خرید محصولات معتبر از این برند شما عزیزان باید به فروشگاه های معتبر تامین کننده لوازم صنعتی در ایران مراجعه کنید. شرکت آریا گشتاور مانا از معتبرترین و بزرگترین تامین کننده های محصولات صنعتی می باشد. گروه مهندسی آگما، عاملیت فروش تمام برندهای مطرح داخلی و خارجی را در سراسر ایران دارد و محصولاتی با کیفیت را به همراه گارانتی و اصالت کالا به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

شما عزیزان قبل از خرید هر نوع محصولی می توانید با کارشناسان خبره در آگما تماس گرفته و از راهنمایی های پیش از خرید خود بهره مند شوید. تیم پشتیبانی این مجموعه این اطمینان خاطر را به شما می دهند که در اسرع وقت محصول خریداری شده به دست شما برسد.

محصولات مرتبط:

الکتروموتور VEM

الکتروموتور ABB

مقالات مرتبط:

لیست قیمت الکتروموتور موتوژن از بهترین برند های ایرانی

بهترین نمایندگی الکتروموتور چینی در ایران توسط آریا گشتاور مانا

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.