مجله آگما

چرا الکتروموتور زیمنس نوری (Siemens) محبوب است؟

شرکت Siemens آلمان، یکی از شرکت های پیشرو در تولید موتورهای الکتریکی، تک فاز، سه فاز، گیربکس دار، ولتاژ بالا و غیره است. تمامی محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید شده که راندمان بسیار بالایی دارد. الکتروموتورهای زیمنس را می توان در صنایع مختلف استفاده کرد. یکی از انواع الکتروموتورهای تولید شده در صنعت، الکتروموتور زیمنس نوری است که با نام دینام زیمنس نیز شناخته می شود.

این مدل الکتروموتور از پیشرفته ترین الکتروموتورهای عرضه شده در جهان بوده که در مدت زمان کمی بسیار پرفروش شده است. برای آشنایی با این الکتروموتور، در ادامه به معرفی ویژگی های آن می پردازیم.

آشنایی با الکتروموتور زیمنس نوری

آشنایی با الکتروموتور زیمنس نوری

تعداد قطب های الکتروموتور Siemens نوری

با توجه به تولید مدل های مختلف الکتروموتور زیمنس، قطب های هریک متفاوت است. معمولا بر روی الکتروموتور بخشی برای نمایش تعداد قطب های آن وجود دارد. تعداد قطب الکتروموتور Siemens نوری با توان خروجی و سایز فریم آن رابطه مستقیمی دارد. به این ترتیب، برای الکتروموتوری با فرکانس 50 هرتز و سایز فریم 56 تا 350، 2 تا 8 قطب وجود دارد.

فریم سایز این نوع الکتروموتور

همانطور که می دانید، الکتروموتورها دارای سایز فریم متفاوتی هستند که در زمان استفاده از آن ها باید نکاتی را در نظر گرفت. به طور مثال برای الکتروموتورهایی که دارای فریم سایز 71 تا 90 هستند، برای این که برخوردی بین کابل اتصال الکتروموتور و پایه به وجود نیاید، نباید کابل را از زیر جعبه ترمینال (سمت پایه الکتروموتور زیمنس) وارد کرد. برخی دیگر از الکتروموتورها دارای سایز فریم تا200 هستند. برخی دیگر نیز فریم فشرده دارند.

انواع الکتروموتورهای زیمنس

انواع الکتروموتورهای زیمنس

قیمت الکتروموتورهای Siemens

با توجه به کیفیت بالای محصولات زیمنس و کاربرد گسترده انواع الکتروموتورهای این شرکت مانند الکتروموتور زیمنس نوری در صنایع مختلف، نمایندگی های عرضه کننده محصولات Siemens از جمله شرکت آریا گشتاور مانا، قطعات الکتروموتور زیمنس را بر اساس نیاز صنعتگران تامین می کند. با توجه به تولید انبوه انواع الکتروموتور و عملکرد متفاوت هریک از آن ها نمی توان یک قیمت مشابه برای تمامی مدل ها در نظر گرفت.

در واقع قیمت الکتروموتور Siemens نوری بر اساس کاربرد آن ها در صنعت و امکانات مختلف آن ها تعیین می شود‌.

جنس بدنه الکتروموتور Siemens نوری

شرکت زیمنس، تمامی الکتروموتورهای خود از جمله الکتروموتور زیمنس نوری را با درجه حفاظتی IP55 طراحی می کند. به این ترتیب، الکتروموتورها در تمامی محیط ها مانند محیط دارای گرد و غبار یا مرطوب نیز می توانند نصب شوند. در واقع باید گفت که الکتروموتورها در آب و هوای گرم عملکرد بهتری دارند به همین دلیل می توان در تمامی شرایط آب و هوایی از آن ها استفاده کرد. همچنین، شرکت زیمنس اقدام به تولید جدیدترین الکتروموتورها با ولتاژ بالا کرده است. به طور معمول این نوع الکتروموتورها دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم و یا چدن هستند.

الکتروموتورهایی با بدنه چدنی بسیار محکم اند، به همین دلیل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربردهای متنوع الکتروموتور زیمنس

کاربردهای متنوع الکتروموتور زیمن

کاربردی انواع الکتروموتور زیمنس چگونه است؟

همانطور که می دانید با توجه به تولید انبوه انواع الکتروموتورهای شرکت زیمنس مانند الکتروموتور زیمنس نوری می توان کاربری های مختلفی را برای آن ها در نظر گرفت. به طور مثال، کاربری عمومی الکتروموتورهای زیمنس برای ترکیب با پمپ ها، سیستم های حمل و نقل، سیستم های بالابر و کمپرسورها مورد استفاده قرار می گیرد‌. برخی دیگر نیز در صنایع پیچیده تر مانند پتروشیمی، سیمان، معدن و نفت و گاز کاربرد دارند. الکتروموتورهای زیمنس را می توان برای کاربردهای خاص نیز در نظر گرفت.

صنایع مصرفی الکتروموتور نوری

شرکت الکتروموتور زیمنس چک،  همواره در حال تولید جدیدترین نسل الکتروموتورها برای استفاده در صنایع مختلف است. در واقع الکتروموتور زیمنس نوری با توجه به جنس بدنه خود، عملکرد متفاوتی در صنعت دارد. در واقع باید چنین گفت که الکتروموتورهایی با بدنه آلومینیومی در پمپ ها، فن ها و کمپرسورها استفاده می شوند. وزن این نوع الکتروموتورها کم بوده به همین دلیل نباید از کاربرد آن ها در سیستم جابه جایی از طریق نقاله غافل شد.

برخی از الکتروموتورها نیز که دارای بدنه چدنی هستند در شرایط سخت محیطی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا بسیار محکم بوده و در صنایع پتروشیمی به کار می روند.

سخن پایانی

بدون شک یکی از پرفروش ترین الکتروموتورهای شرکت زیمنس، الکتروموتور زیمنس نوری بوده که برای کاربری های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد‌. شرکت زیمنس آلمان دارای سابقه و تجربه زیادی در زمینه تولید الکتروموتورهای گوناگون دارد‌ و محصولات خود را مطابق با استانداردهای روز دنیا تولید و عرضه می کند.

شرکت آریا گشتاور مانا نیز نماینده رسمی محصولات زیمنس در کشور بوده که تمامی محصولات Siemens را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت برای مشتریان عرضه می کند.

محصولات مرتبط:

الکتروموتور stream

الکتروموتور SEW

مقالات مرتبط:

الکتروموتور زیمنس سعدی

عوامل موثر بر قیمت الکتروموتور

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.