مجله آگما

چرا انواع الکتروموتور چینی، بازار ایران را به تسخیر خود در آورده اند؟

در سال های اخیر، چین تبدیل به یکی از تولیدکنندگان اصلی تجهیزات صنعتی ازجمله الکتروموتور شده است. استفاده از انواع الکتروموتور چینی به دلیل قیمت مناسب تر در مقایسه با برندهای مطرح جهانی رواج بسیار زیادی دارد. این نوع الکتروموتورها علاوه بر قیمت مناسب دارای کیفیت و عملکرد قابل قبولی هستند. به همین دلیل، بسیاری از صنعتگران استفاده از الکتروموتورهای چینی را ترجیح می دهند. با توجه به افزایش تقاضا در بازار، بسیاری از برندهای چینی در ایران نمایندگی رسمی دارند و محصولات خود را به فروش می رسانند.

انواع الکتروموتور چینی

انواع الکتروموتور چینی

الکتروموتورهای چینی چه مشخصات برجسته ای دارند؟

الکتروموتورهای تک فاز و سه فاز چینی به دلیل مشخصات برجسته ای که دارند، در صنایع مختلف به کار می روند. امروزه، بسیاری از کارخانه های بزرگ و صنعتی چینی شروع به ساخت الکتروموتورها کرده اند. با توجه به قیمت و کیفیت مناسب، برندهای چینی توانسته اند بازار بسیاری از کشورهای خارجی ازجمله ایران را هم از آن خود کنند. با مقایسه لیست قیمت الکتروموتور چینی با برندهای دیگر می توانید متوجه این تفاوت قیمت شوید. با این وجود، نمی توان ویژگی های منحصر به فرد این نوع الکتروموتورها را نادیده گرفت.

تنوع بسیار زیاد از مهم ترین ویژگی های الکتروموتورهای چینی به شمار می رود. در واقع، این نوع الکتروموتورها از نظر توان کاری دارای انواع مختلفی هستند و می توان از آن ها در صنایع گوناگون استفاده کرد. تنوع انواع الکتروموتور چینی در بازار باعث می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نیاز و قیمت داشته باشید. البته نمی توان از این موضوع غافل شد که الکتروموتورهای برندهای چینی در مقایسه با الکتروموتورهای برندهای مطرح اروپایی یا آمریکایی دارای عملکرد ضعیف تری هستند. با این وجود، با کمی تحقیق و بررسی محصولات موجود در بازار می توان خریدی مطمئن و مناسب داشت.

مشخصات الکتروموتورهای چینی

مشخصات الکتروموتورهای چینی

چرا الکتروموتورهای چینی؟

قیمت مناسب یکی از مهم ترین مزایا الکتروموتورهای چینی به حساب می آید. به عبارت دیگر، دلیل اصلی محبوبیت این نوع الکتروموتورها در بازار ایران، مسئله قیمت پایین تر در مقایسه با برندهای اروپایی و آمریکایی است. بسیاری از تولیدکنندگان چینی در زمینه ساخت الکتروموتورهای کوچک و با توان پایین فعالیت گسترده ای دارند. اگرچه، در سال های اخیر شاهد معرفی انواع الکتروموتور چینی بزرگ و با توان بالا بوده ایم.

ساخت الکتروموتورهای بزرگ معمولاً توسط برندهای مطرح جهانی در کارخانه های نورد فولاد انجام می شود. به همین دلیل، این نوع الکتروموتورها با قیمت بسیار بالا به فروش می رسند و بسیاری از صنعتگران قادر به خرید آن ها نیستند. در نتیجه، خرید الکتروموتورهای چینی بزرگ با توان بالا در اولویت صاحبان کارخانه ها قرار دارد. شاید از خود بپرسید که دلیل پایین بودن قیمت این نوع الکتروموتورهای چینی در مقایسه با برندهای مطرح جهانی چیست؟ تولیدکنندگان چینی توانسته اند از روش ها و فرآیندهای متفاوتی برای ساخت انواع الکتروموتور چینی استفاده کنند.

از دیگر مزایا الکتروموتورهای چینی می توان به افزایش اتوماسیون و تسریع فرآیندهای تولید این نوع موتورها اشاره کرد. الکتروموتورهای چینی دارای کاربرد صنعتی متنوعی هستند. در واقع، می توان از آن ها در زمینه صنعتی، تجاری، معدن، کشاورزی، صنایع نظامی و غیره استفاده کرد.

مزایا الکتروموتورهای چینی

مزایا الکتروموتورهای چینی

معرفی سه غول تولیدکننده انواع الکتروموتور چینی

از مهم ترین برندهای تولیدکننده الکتروموتور چینی می توان به برندهای کایجیلی، استریم و گوانگلو اشاره کرد. برند کایجیلی به عنوان بهترین الکتروموتور چینی شناخته می شود. تمام محصولات این برند بر اساس استاندارد ISO 9001 ساخته می شوند. دلیل اصلی محبوبیت این برند چینی با بیش از 20 سال سابقه کاری، راندمان بالا، مصرف انرژی پایین و عملکرد قابل اعتماد است. به علاوه، طراحی این نوع الکتروموتورها نیز شباهت بسیار زیادی به موارد مشابه اروپایی دارد.

برند گوانگلو یکی دیگر از غول های تولیدکننده الکتروموتور است که محصولاتش به سراسر جهان صادر می شود. گوانگلو از نظر کیفیت و بازدهی موتورهای سبک و سنگین با برندهای مطرح جهانی رقابت نزدیکی دارد. استریم از دیگر برندهای معتبر چینی است که در بازار ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. شهرت اصلی الکتروموتورهای این برند به طراحی منحصر به فرد بدنه آن ها نسبت داده می شود.

سخن پایانی

از دیگر برندهای چینی تولیدکننده الکتروموتور می توان به RMP، تاپیتال و PEM اشاره کرد. الکتروموتورهایی که توسط این سه برند ساخته می شوند، عمومیت ندارند و تنها در زمینه های خاصی بکار می شوند. با توجه به شرایط کنونی بازار ایران، استفاده از انواع الکتروموتور چینی می تواند بهترین گزینه از نظر قیمت و کیفیت باشد. آیا تاکنون تجربه کار با این نوع الکتروموتورها را داشته اید؟

محصولات مرتبط:

الکتروموتورstream

الکتروموتورSEW 

مقالات مرتبط:

قیمت انواع الکتروموتور اصل

الکتروموتور چیست؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.