مجله آگما

آشنایی با پمپ لوب استیل و کاربرد آن

پمپ لوب استیل

پمپ لوب استیل از پمپ های جابجایی مثبت بوده که در زمان ورود سیال درون پمپ وارد می شود روتور ها با یکدیگر درگیر شده و موجب افزایش مقدار پمپاژ ورودی می شود. سپس جابجایی انجام می گیرد و سیال در میان چرخ دنده لوب جابجا و به سمت تخلیه پمپ و خروجی حرکت کرده و با چرخش روتور سیال به جلو هدایت شده و نیرو کاهش یافته و سیال به سمت جلو پمپاژ می شود و در آخر نیز خارج می شود. پمپ لوب نام های دیگری نیز دارد که با نام پمپ دنده ای قلوه ای و پمپ گوشواره ای نیز شناخته می شود. پمپ های گوشواره ای گردش آن ها به صورت چرخش غیر تماسی بوده و با یک دیگر تماسی ندارند.

مشخصات فنی پمپ لوب استیل

لوب پمپ ایرانی از طراحی منحصر به فردی برخوردار بوده و تعمیر و نگهداری آن بسیار ساده می باشد. همچنین شستشوی آن آسان بوده و کارکردی بسیار ساده و راحت دارد. این پمپ راحتی باز و بسته می شود و یک سیل آب بند پیشرو دارد. این محصول عمر مفیدی داشته و قابلیت کار با امکانات هایژنیک را نیز دارد و می‌ تواند در صنایع لبنیات و صنایع غذایی و نوشیدنی و سایر مکان های دیگر استفاده شود. ماکزیمم دبی که این نوع پمپ های پرکاربرد پوشش می دهند در ساعت ۱۵۰ متر مکعب
می باشد و ۲۰ بار ماکزیمم فشاری بوده که پوشش می دهند.

پمپ لوب

پمپ لوب

ویژگی های پمپ لوب

پمپ لوب استیل سرتیفیکیت EHEDG-3A دارد و با انواع ویسکوزیته ها عملکرد کارایی مناسبی داشته و آب بند به شکل تک سیل یا دوبل سیل دارد. طریقه نصب این نوع پمپ افقی و عمودی بوده و برای کارکرد پاد ساعتگرد و ساعتگرد طراحی مناسبی دارد. برای چرخ دنده ها برای پمپ سیالاتی که حاوی قطعات درشت هستند طراحی مناسبی دارد. همچنین این نوع پمپ اتصالات ورودی مناسبی برای تغذیه مناسب سیال و ویسکوزیته بالا دارند. سیل پشتیبانی این پمپ عمر طولانی داشته و در پشت روتور نصب می شوند و سیل پشتیبان روتور را  پوشش می دهد به همین جهت مانع از پوسته پوسته شدن اورینگ های نشیمن سیل می شوند.

لوب پمپ استیل

لوب پمپ استیل

کاربرد پمپ های لوب استیل

پمپ SLR طراحی بهداشتی داشته و از پمپ های جابجایی مثبت و پمپ لوب استیل می باشد. این نوع پمپ ها به دلیل طراحی بهداشتی و منحصر به فردی که دارند برای استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و مواد شیمیایی و غیره مناسب هستند. به جهت مدیریت سیالات با ویسکوزیته زیاد یا کم مناسب بوده همچنین به برای کاربرد های بطری و فیلتر نیز استفاده می شود. محصولاتی که شکننده هستند را می توان با کمک گرفتن از پمپ لوب بدون اینکه آسیب ببیند پمپاژ کرد. این پمپ ها سری مختلفی دارند و سری سری PL پمپ لوب طراحی ویژه ای داشته و مکانیال سیل جلوی آن استاندارد و مخصوص بوده که برای سیالات CIP برآورد می شود. قیمت پمپ لوب با توجه به کاربردی که دارد مقرون به صرفه می باشد.

آشنایی با لوب‌ پمپ‌

پمپ لوب استیل یک پمپ دوجداره برای کار کرد سرم و گرم بوده که می تواند با چندین مکانیکال سیل کار کند. از کاربرد آن متنوع بودن اتصال لوله ها و یک یا چند قلوه ساخته شدن و اتصال از طریق اتصال کلمپر و فلنجی و استاندارد DIN 11851، وجود شیر تخلیه استاندارد بر روی بدنه پمپ است. تعمیر و نگهداری از سیل پیش رو راحت بوده و باعث کاهش زمان برای اورهال کردن می شود. در جلوی پمپ کاوری قرار دارد که پوشش مناسبی برای اجزای درون آن مانند چرخ دنده ها و روتور و مکانیکال سیل می باشد. پمپ لوب سری PL برای صنایعی که برای پمپاژ سیال به استنلس استیل نیاز دارند کاربردی می باشد. پمپ لوب مزایای زیادی داد و از مزایای آن می توان به استهلاک بسیار کم و عمر بالا اشاره کرد.

Lobe pump

Lobe pump

جمع بندی

پمپ های لوب در برابر عواملی چون خوردگی و زنگ زدگی از‌ خود مقاومت نشان می دهد و بدون اینکه تغییر در خواص شیمیایی و فیزیکی مواد خوراکی ایجاد کند آن ها را انتقال می دهند. این پمپ ها قابلیت کارکرد خشک دارند و خودمکش هستند. ارزش و صدای این پمپ ها کم می باشد. این پمپ ها به دو صورت چپ گرد و راست گرد کار می کنند. عملکرد پمپ لوب استیل به پمپ دنده ای شبیه می باشد.

 

محصولات مرتبط:

لوب پمپ کوپار

لوب پمپ پترولند

مقالات مرتبط:

نکات موثر بر قیمت پمپ لوب

آشنایی با لوب پمپ کوپار برای بهره مندی از مزایای آن

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.