مجله آگما

عوامل موثر بر قیمت الکتروموتور

پارامتر های موثر بر قیمت موتور الکتریکی

امروزه قیمت الکتروموتور به یکی از مهم ترین پارامتر های خریداری این تجهیزات تبدیل شده است. الکتروموتورها با مصرف انرژی الکتریکی، می توانند انرژی مکانیکی مورد نیاز در صنایع را تامین کنند. به همین دلیل خریداری آن ها برای هر صنعت ضرورت دارد. در حال حاضر این تجهیزات را می توانید با ۲ الی ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید.

قیمت الکتروموتور و عوامل تغییر دهنده آن

الکتروموتورها تجهیزات پرکاربردی در صنایع هستند. امروزه موتور های الکتریکی با قیمت های متنوعی عرضه می شوند. در واقع فاکتور های مهمی می توانند در قیمت این تجهیزات تاثیر گذار باشند. از سوی دیگر، بسیاری از مشتریان بودجه محدودی برای خریداری الکتروموتور ها دارند. به همین دلیل امروزه قیمت خرید الکتروموتور، برای خریداران اهمیت ویژه ای خواهد داشت. در ادامه اصلی ترین پارامتر های موثر بر قیمت موتور الکتریکی را بررسی می کنیم.

سرعت تولید انرژی مکانیکی توسط الکتروموتور ها و تاثیر آن بر قیمت

یکی از مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار بر قیمت الکتروموتور ها را می توان سرعت آن ها دانست. سرعت الکتروموتور، تعیین کننده مدت زمان تولید انرژی مکانیکی توسط این تجهیزات است. بهترین نوع الکتروموتور ها، آنهایی  هستند که سرعت کمتری دارند. این مدل تجهیزات کارکرد و راندمان کاری را افزایش می دهند.

بهترین سرعت برای انتخاب الکتروموتور، سرعتی معادل 750 الی 900 دور بر دقیقه است. هر چه سرعت این الکتروموتور ها افزایش یابد، با کاهش قیمت آن ها رو به رو خواهیم بود. از این جهت اگر به دنبال الکتروموتور هایی با قیمت پایین هستید، نمونه هایی با سرعت 1500 الی 3000 دور بر دقیقه را انتخاب کنید. این سرعت برای فعالیت های معمولی مناسب خواهد بود.

اهمیت نوع سیم پیچ در قیمت الکتروموتور

اهمیت نوع سیم پیچ در قیمت الکتروموتور

تاثیر نوع سیم پیچ در قیمت نهایی الکتروموتور ها

کیفیت و نوع سیم پیچ تاثیر چشمگیری در قیمت الکتروموتور دارد. بسیاری از الکتروموتور های امروزی دارای سیم پیچ های مسی هستند. هر چه میزان خلوص سیم پیچ کمتر باشد، قیمت ارزان تری خواهد داشت. علاوه بر این، سیم پیچ های آلومینیومی، نسبت به سیم پیچ های مسی قیمت کمتری دارند. استفاده از سیم پیچ های بی کیفیت با خلوص پایین با این که ارزان تر هستند، اما عمر مفید دستگاه را کاهش می دهند. به همین دلیل الکتروموتور هایی با سیم پیچ باکیفیت، مقرون به صرفه تر خواهند بود.

الکتروموتور های سه فاز گران تر هستند یا الکتروموتور های تک فاز

قیمت الکتروموتور سه فاز کمتر از الکتروموتورهای تک فاز است. دلیل این امر را می توان استفاده از قطعات جانبی مانند خازن در الکتروموتورهای تکفاز دانست. الکتروموتور هایی که از برق سه فاز استفاده می کنند، توانایی بیشتری در تولید انرژی مکانیکی دارند. اما اگر از الکتروموتور برای مصارف خانگی و معمولی استفاده می کنید، بهتر است نوع تک فاز را بخرید. الکتروموتورهای تک فاز قیمت مناسبی دارد و برای صنایع ساده کاربردی تر خواهند بود.

قیمت الکتروموتور سه فاز

قیمت الکتروموتور سه فاز

جنس و نحوه تولید پوسته و فریم الکتروموتور ها

پوسته و فریم الکتروموتور ها به دو روش تولید می شوند. فناوری تولیدی آن ها، تاثیر چشمگیری در قیمت الکتروموتور دارد. پوسته نمونه های با کیفیت معمولا از طریق فناوری ریخته گری تولید می شوند. پس از تولید آن ها، از فرایند تراشکاری با آخرین متد جهانی استفاده خواهد شد. این پوسته ها کیفیت بسیار بالایی دارند و مسلماً گران تر هستند. در حالی که برخی از برند ها، فرایند پوسته سازی را بر عهده سایر شرکت های تولیدی قرار می دهند. الکتروموتورهایی که پوسته آن ها از طریق برون سپاری تولید شده است، قیمت ارزان تری دارند.

تنوع برند از دیگر عوامل موثر بر قیمت الکتروموتورها

تنوع گسترده برند های تولیدی الکتروموتور، موجب شده تا مشتریان متناسب با بودجه خود این تجهیزات را خریداری کنند. برخی از برند های نام آور جهانی نظیر زیمنس، ABB و … قیمت بسیار گرانی را برای الکتروموتورهای خود در نظر گرفته اند. اگر از الکتروموتور برای فرایند های خاص و طولانی مدت استفاده می کنید، خریداری این برند ها مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته امروزه الکتروموتور های برند های ایرانی نیز از کیفیت مناسبی برخوردارند. از این جهت بهترین گزینه برای مصارف خانگی هستند.

نتیجه گیری

قیمت الکتروموتور متناسب با فاکتور های مشخصی، تعیین می شوند. در واقع هیچ گرانی و هیچ ارزانی بی حکمت نیست. از این جهت کارشناسان آریا گشتاور مانا توصیه می کنند که حتما با توجه به نیاز خود، این تجهیزات را خریداری کنید. جهت برخورداری از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه، با شماره های درج شده تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

الکتروموتور زیمنس سعدی

پارامتر مهم در خرید و قیمت گیربکس SEW

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.