مجله آگما

خریدی مناسب با دانستن قیمت پمپ بشکه کش

قیمت پمپ بشکه کش

پمپ بشکه کش که با نام تخلیه بشکه نیز شهرت دارد، از مهم ترین اجزا در زمینه تخلیه انواع سیال ها به شمار می رود. از این پمپ ها به منظور تخلیه سیال های قابل اشتعال، اسیدها، بازها ،حلال ها و انواع سیالات صنعتی و شیمیایی استفاده می شود. قیمت پمپ بشکه کش بر اساس مدل و نوع کاربری آن مشخص می شود. میزان ویسکوزیته سیال موردنظر از مقوله های اصلی انتخاب مدل پمپ بشکه کش به حساب می آید. اگر می خواهید بیشتر با این پمپ های تخلیه بشکه آشنا شوید، با ما همراه باشید.

انواع پمپ های بشکه کش

پمپ های بشکه کش بر اساس فاکتورهای متعددی طبقه بندی می شوند. بر اساس یکی از این طبقه بندی ها، پمپ های بشکه کش را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • پمپ بشکه کش دستی

پمپ های بشکه کش دستی برای پمپاژ سیال از ساختار ساده ای استفاده می کنند. این پمپ ها تنها برای تخلیه سیال هایی با حجم کم بکار می روند. قیمت پمپ بشکه کش دستی به دلیل ساختار ساده ای که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. با این وجود، پمپ های بشکه کش دستی دارای کاربرد گسترده ای نیستند.

  • پمپ بشکه کش الکتریکی

پمپ های بشکه کش الکتریکی خود به دو دسته ضد انفجار و معمولی تقسیم بندی می شوند. از پمپ های معمولی به منظور انتقال سیال ساده و از نوع ضد انفجار برای جا به جایی سیال قابل اشتعال استفاده می شود.

  • پمپ بشکه کش پنوماتیکی و هیدرولیکی

از این نوع پمپ ها برای ایجاد فشار بالا استفاده می شود. از آنجایی که پمپ های پنوماتیکی دارای ایمنی بالایی هستند، در زمینه انتقال سیال قابل اشتعال کاربرد دارند.

انواع پمپ بشکه کش

پمپ های بشکه کش از چه موادی ساخته می شوند؟

از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت پمپ بشکه کش می توان به جنس و مواد سازنده آن اشاره کرد. پمپ های بشکه کش معمولاً از جنس استنلس استیل 316 یا SS316، کانیار PVDF، آلومینیوم، پروپیلن PP، تفلون PTFE و هستلوی ساخته می شوند. از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده پمپ بشکه کش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الکتروموتور
  • دستگیره
  • کوپلینگ
  • شفت
  • خروجی و ورودی پمپ
  • لوله بیرونی و لوله داخلی
  • پروانه
  • نشیمنگاه بیرینگ
  • بیرینگ کارتریجی

کاربرد انواع مختلف پمپ های بشکه کش

از پمپ های بشکه کش یا تخلیه بشکه در زمینه های مختلفی استفاده می شود. نوع کاربری آن ها بر قیمت پمپ بشکه کش تاثیر می گذارد. از مهم ترین آن ها می توان به پمپاژ آب ژاول و پاک کننده ها، رنگ ها، مواد غذایی و دارویی، اسانس ها و رزین ها اشاره کرد. علاوه بر این، پمپاژ انواع روغن ها، گازوئیل، بنزین، نفت، اسیدها و بازها، حلال ها و تینرها از طریق پمپ بشکه کش امکان پذیر است.

پمپ های بشکه کش در مدل های مختلفی تولید می شوند و هر یک از آن ها برای تخلیه سیالی با ویسکوزیته مشخص بکار می روند. در نظر گرفتن میزان ویسکوزیته سیال در انتخاب درست پمپ بشکه کش بسیار اهمیت دارد.

قیمت پمپ بشکه کش با توجه به کاربرد

مزایای استفاده از پمپ های بشکه‌کش

پمپ های بشکه کش با توجه به ساختار خود در دو گروه پمپ های سانتریفیوژ و جابجایی مثبت قرار می گیرند و مزایای بسیار زیادی دارند. از مهم ترین آن ها می توان به حمل و نقل آسان به دلیل وزن کم و طرز کار ساده اشاره کرد. سرعت بالا، هزینه تعمیر و نگهداری کم، توانایی مکش بالا و قابلیت استفاده برای موادی با ویسکوزیته مختلف از دیگر مزایای این پمپ ها محسوب می شوند. از پمپ های بشکه کش سانتریفیوژ برای انتقال سیالات رقیق با ویسکوزیته پایین و از پمپ های بشکه کش جابجایی مثبت دارای روتور و استاتور بوده و برای پمپاژ مواد غلیظ با ویسکوزیته بالا کاربرد دارد.

قیمت پمپ بشکه کش

از پمپ های بشکه کش ضد انفجار جهت تخلیه سیال در محیط هایی استفاده می شود که احتمال انفجار و آتش سوزی در آن ها بالاست. خرید پمپ بشکه کش با توجه به مزایایی که گفته شد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. پیش از خرید حتماً نوع سیال موردنظر و ویسکوزیته آن را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که پمپ های بشکه کش دستی، کاربرد چندان زیادی ندارند و از آن ها نمی توان برای سیال های مختلف استفاده کرد.

خرید پمپ های بشکه کش

سخن پایانی

پمپ های بشکه کش در زمینه تخلیه سیال های مختلف کاربرد گسترده ای دارند. قیمت پمپ بشکه کش با توجه به مزایای متعددی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. با این وجود، هنگام خرید این نوع پمپ ها حتماً باید به میزان ویسکوزیته و خواص مختلف سیال موردنظر توجه کنید. این پمپ ها بر اساس میزان ویسکوزیته سیال ها دارای مدل های مختلفی هستند. شما از چه نوع پمپ بشکه کشی جهت تخلیه سیال استفاده می کنید؟

سوالات متداول

پمپ بشکه ای برای چه مواردی استفاده می شود؟

پمپ بشکه ای یک نوع پمپ است که برای انتقال مایعات از بشکه ها و مخازن استفاده می شود. این پمپ ها عموماً برای انتقال مواد مختلف مانند روغن، آب، سوخت، شیمیایی ها و غیره استفاده می شوند. آنها به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان و امکان اتصال مستقیم به بشکه ها، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

هنگام خرید پمپ بشکه ای چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

از جمله نکات مهم هنگام خرید پمپ بشکه ای عبارتند از:

  • نحوه استفاده و کاربری پمپ، انتخاب سری مناسب پمپ، نوع موتور و لوازم جانبی.
  • اندازه موتور و نوع موادشیمیایی
  • مقاوم بودن قطعات درگیرشونده با سیال
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت ، استفاده از سرویس ریکپچای گوگل الزامی است که منوط به خط مشی رازداری و شرایط استفاده گوگل است.